تیموری گفت : هدف گذاری سايپا ارتقا کیفیت محصولات جاري و ارائه محصولات جديد بدون عیوب است.

به گزارش کافه اقتصاد به نقل از سایپانیوز، نهمين همايش كيفيت گروه خودروسازي سايپا با حضور مديرعامل، اعضاي هيأت مديره سايپا، معاونين گروه و مديران عامل شركت هاي زيرمجموعه اين گروه خودروساز در سايپا برگزار شد.

در این مراسم مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با تبريك روز ملي كيفيت، گفت: شعار سايپا «بهترين كيفيت با بهترين سازنده» است كه بايد در همه فرآيندهاي گروه از جمله تأمين، كيفيت و توليد جاري شود.

محمدعلي تيموري افزود: ضرورت دارد در موضوع كيفيت بهترين تيم هاي كيفيت در سطح شركت هاي گروه انتخاب، معرفي و تشويق شوند، در آن صورت جهش كيفيت در گروه اتفاق خواهد افتاد. بر همین اساس هر شركتي باید برنامه ريزي كند تا تيم هاي كيفيت شكل بگيرد و به صورت ماهیانه بهترين تيم انتخاب و تشويق شود و اين رقابت مثبت به صورت مستمر در طول سال وجود داشته باشد، در آن صورت كيفيت ارتقا مي يابد.

او با اشاره به ورود خودروهای چيني به بازار آزاد و جهش در صنعت خودروي اين كشور، اظهار كرد: مركز مطالعات راهبردي سايپا بايد روندهاي جهش صنعت خودرو در كشورهاي مختلف را مطالعه و تحليل كند.

تيموري گفت: ما بايد براي بازار جهاني برنامه ريزي كنيم كه محصول مان با چه ميزان از كيفيت قطعات به بازار عرضه شود. اگر بخواهيم در بازار جهاني موفق شويم بايد خودرويي عرضه كنيم كه ۵ سال گارانتي داشته باشد. علاوه بر این باید لوازم يدكي مربوطه ارسال شود تا مشتري منتظر عرضه قطعه موردنياز توسط نمايندگي نباشد.

او تاكيد كرد: راه رسيدن به سوددهي چيزي جز كيفيت نيست، كيفيت در محصولات جاري و محصولات جديد باید به صورتی باشد كه محصولات جديد ايرادهاي محصولات جاري را نداشته باشند.

تيموري با بيان اينكه هدف گذاري سایپا اين است كه كيفيت محصولات جاري ارتقا يابد، تصريح كرد: به هيچ وجه قابل قبول نيست كه مشتري سه ماه پس از تحويل خودرو به نمايندگي مراجعه كند. اول بايد اين هدف محقق شود و دوم اينكه تمام عيوبي كه در محصولات جاري وجود دارد نبايد در محصولات جديد مشاهده شود. تمركز بر اين دو رويكرد، حتما ما را به موفقيت خواهد رساند و سايپا را سودده خواهد كرد.