محمدمهدی اسماعیلی در اختتامیه جشنواره تئاتر فرهنگی تاکید کرد: شعار عدالت فرهنگی همیشه مورد توجه ما بوده است.

مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم گفت: امسال جشنواره‌های منطقه‌ای نقش مهمی را برای ایجاد فضایی گرم و رشد و تعالی تئاتر، ایفا کردند.

وی تاکید کرد: از شما تشکر می‌کنم که با همه مشکلات چراغ تئاتر را روشن نگه داشتید. شعار عدالت فرهنگی همیشه مورد توجه ما بوده و خوشحال هستیم که از نقاط مختلف کشور در جشنواره حضور دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه حوزه تئاتر حوزه اصلی و جریان‌ساز بین همه هنرهای نمایشی است افزود: «بخش‌های مهم و اصلی در تمام هنرهای نمایشی، سرچشمه‌شان تئاتر است. هرچقدر تئاتر شکوه داشته باشد، همه بخش‌های هنری از رونق و شکوه بیش‌تری برخوردارند.»

او با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم این دوره، بخش مظلومان غزه بود‌، گفت: اتفاق هولناکی در حال وقوع است و در برابر وجدان‌های جهانی بیش از ۲۷ هزار نفر به شهادت رسیدند که بخش عمده آنها کودکان، نوجوانان و زنان بی پناه بودند. این داستان، یک قصه پرغصه است که چطور مجامع بین‌المللی در برابر این فجایع در سکوت مرگبار به سر می‌برند.

او توضیح داد: مفتخر بودیم در همه جشنواره‌های مهم، بخشی به نام غزه اختصاص دادیم و از هنرمندانی که پای این کار ایستادند، ممنونم. خون این مظلومان گریبانگیر این نانجیبان کودک‌کش خواهد شد و به زودی اضمحلال این رژیم ضد بشری و نژادپرست را جشن خواهیم گرفت.

او ادامه داد: «میزان حمایت‌ها تا امروز بسیار ناچیز بوده است که امسال سرانه بسیار خوبی در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت تا هنرمندان با ارائه طرح و برنامه، شکوه و رونقی بیش از گذشته را در فرهنگ متعالی کشور ایجاد کنند و قطعا این کار مهم را جلو خواهند برد.

  • منبع خبر : صدا وسیما