کولیوندگفت: شهرداری شهریار با حمایت شورای شهر مسئولیت ساخت مترو را بر عهده گرفت.

به گزارشکافه اقتصاد ، دکتر کولی وند، شهردار شهریار در اولین جلسه سلسله نشست های مطبوعاتی با اصحاب رسانه در خصوص بودجه شهرداری گفت : برای امسال یکهزار و سیصد میلیارد تومان درآمد تعیین شده بود که حدود ۶۰۰ میلیارد به صورت نقدی و ۷۰۰ میلیارد تومان هم در قالب فروش املاک شهرداری و مشارکت پیش بینی شده است.

شهردار شهریار با اشاره به افتتاح پروژه های در دست اجرا افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال زیر گذر بسیج و همچنین پروژه بازار میدان تره بار قبل از عید به بهره برداری خواهد رسید و برای اولین بار در سطح کشور سیستم دفن زباله ها را عملیاتی خواهیم کرد.

کولی وند درباره اجرای پروژه مترو گفت : پروژه مترو یکی از نیازهای اساسی مردم منطقه می باشد که در ابتدا تلاش کردیم با حمایت دولت این پروژه انجام شود ولی در واقع با اقبال ضعیف دولت و شهرداری های همجوار روبرو شدیم که در نهایت تصمیم بر این شد با حمایت شورای شهر ،شهرداری شهریار بار اجرای این پروژه بزرگ را برعهده بگیرد.

وی ادامه داد :  ساخت مترو شهریار با برآورد هزینه سال جاری حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که بحث مطالعاتی آن بر عهده شهرداری تهران گذاشته است که امیدوارم در سال آینده بتوانیم این پروژه را شروع کنیم.

شهردار شهریار دلیل عمده مشکلات و عقب ماندگی شهریار را افزایش جمعیت شهریار دانست و افزود : سرانه امکانات با جمعیت بالای شهرستان همخوانی ندارد و تمام تلاش خود را جهت جلب رضایت مردم بکار می گیریم.

کولیوند در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: برای سال آینده ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است که برای ساخت سالن آمفی تئاتر مجهز ، پروژه هایی در خصوص جانبازان و معلولان و همچنین ساخت مجموعه ورزشی( کمپ ورزشی)  و  پارک هفت هکتاری برنامه ریزی شده است.

در این جلسه خبرنگاران نسبت به نارضایتی ها در حوزه خدمات شهری ، معضل سدمعبر ، نبود تفرجگاه‌های مناسب،  تقویت سرانه فرهنگ و همچنین انعکاس اخبار مثبت از شهرداری شهریار در رسانه ها و  تعامل روابط عمومی به پرسش و پاسخ پرداختند.