مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در حوزه حمل و نقل بین المللی طی هشت ماه ابتدای امسال ۷۱۵ هزار و ۷۹۹ تن صادرات کالا داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش دارد.

غلامعلی نیک فهم روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت بمناسبت هفته حمل و نقل و راهداری اظهار کرد: همچنین در همین مدت ۱۲۶ هزار و ۷۳۳ تن کالا از طریق حمل و نقل بین المللی از گیلان وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش دارد.

وی افزود: در بخش ترانزیت نیز، ۸۸۱ هزار و ۷۹۰ تن کالا از بنادر آستارا و انزلی ترانزیت شده و در بخش حمل و نقل کالا در داخل کشور نیز طی هشت ماه ابتدای امسال ۱۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ثبت شده است.

وی به حمل و نقل مسافر نیز اشاره و بیان کرد: در استان گیلان ۱۲هزار راننده فعالیت دارند که حمل و نقل مسافر و کالا را انجام می دهند؛ در بخش حمل و نقل جابجایی مسافر طی مدت یادشده ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر در قالب ۴۶۰ هزارسفر از ناحیه ناوگان عمومی کشور جابجا شده اند.

مدیرکل راهداری گیلان در ادامه به طرح های این اداره کل اشاره و خاطرنشان کرد: هم اینک ۵۱طرح با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در گیلان در حال اجراست که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این طرح ها در استان باشیم.

نیک فهم ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال ۲۷۹ کیلومتر روکش آسفالت در شهرهای مختلف و راه های این استان انجام شده و در بخش راه روستایی نیز که بسیار مهم است ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی روکش آسفالت انجام شده است.

وی به هفته حمل و نقل و راهداری اشاره کرد و گفت: از ۲۶ آذر تا یکم دی ماه هفته حمل و نقل و راهداری و رانندگان است و این اداره یکی از دستگاه هایی است که با شروع فصل سرما کارها و اقدامات ویژه ای را انجام می دهد تا ایمنی برای مردم در جاده ها فراهم شود.

  • منبع خبر : ایرنا