سید احسان خاندوزی در حاشیه بازدید امروز خود از ساختمان های سازمان امور مالیاتی در غرب تهران به خبرنگاران گفت : بر اساس دستور رئیس جمهور، بانک مرکزی وعده داده تا پایان شهریور ماه صف دریافت تسهیلات ازدواج را به صفر برساند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در این زمینه اظهار داشت: مساله طولانی شدن پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج که موجب نارضایتی مردم شده، درست بوده و اطلاعات شبکه بانکی نیز حاکی از این است که ۳۰۰ هزار نفر در صف دریافت وام هستند.

خاندوزی تاکید کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور، بانک مرکزی وعده داده تا پایان شهریور ماه، صف دریافت وام ازدواج به صفر خواهد رسید و پیگیری بانک مرکزی در موضوع وام ازدواج قطعی است.دکتر خاندوزی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه گفت: در موضوع مالیات بر عایدی سرمایه، مراحل قانونی شدن این موضوع پس از آنکه فرآیند نهایی شدن آن یعنی اعمال اصلاحات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت در مجلس شورای اسلامی خاتمه پیدا کند؛ انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید رییس جمهوری مبنی بر مبارزه با سفته بازی و سوداگری، وزارت اقتصاد تلاش کرده زیرساخت‌های لازم از قبیل ابلاغ آیین نامه‌ها و مقررات را فراهم کند تا پس از ابلاغ قانون به صورت رسمی از سمت مجلس به دولت، بتوانیم در کوتاه ترین زمان اقدام لازم را انجام دهیم.