همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر تا پنجشنبه ۱۶ آذرغیرحضوری شد.

با استمرار آلودگی هوا، همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر تا پنجشنبه ۱۶ آذرغیرحضوری شد.

مهدکودک‌ها هم در این مدت تعطیل است و همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری برگزار می‌شود.

یک سوم کارکنان دستگاه‌های دولتی با اولویت کارمندان دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار با نظر دستگاه مربوطه در این بازه زمانی دورکار می‌شوند.

فعالیت کارخانه‌های تولید سیمان تا پنجشنبه ۱۶ آذر ممنوع است.

مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک در این بازه زمانی صادر نمی‌شود و تردد نوبتی زوج و فرد خودرو‌ها در محدوده طرح کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود.

پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودرو‌های گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رویت دارند، جلوگیری می کنند.

شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری جلوگیری می کنند.

پلیس راهور تهران بزرگ از تردد همه موتور سیکلت‌ها، خودرو‌های دودزا و بدون معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی جلوگیری می‌کند.

ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در همه واحد‌های نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه می یابد.

شهرداری ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان بر جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه می کنند.

به گروه‌های حساس شامل کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی و زنان باردار توصیه شده از تردد در فضای باز خودداری کنند.

پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر باید در مناطق پرتردد شهر، جانمایی شوند.

  • منبع خبر : صدا وسیما