نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد روز سه شنبه خواستار آتش بس فوری میان حماس و اسرائیل و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

نیکلاس دی ریویر، نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد پس از پایان نشست غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل درباره جنگ غزه، در جمع خبرنگاران گفت: «با توجه به جدی بودن وخامت وضع انسانی و نیازهای اساسی مردم غزه، فرانسه خواستار یک آتش‌بس فوری بشردوستانه پایدار و مستمر برای کمک به غیرنظامیان در غزه است.

نماینده فرانسه در سازمان ملل مدعی شد: ما باید دسترسی ایمن برای کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کنیم و تعداد کاروان‌های بشردوستانه را افزایش دهیم، ما تاکید زیادی بر رنج مردم فلسطین محاصره شده در نوار غزه داریم.

از سوی دیگر، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز امروز دوشنبه خبر داد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به این منطقه، به ۱۰ هزار و ۲۲ نفر رسیده است.

القدره با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تنها تیمارستان غزه را هدف قرار داده است، گفت: اسرائیل در ساعات اخیر، ۲۴ کشتار انجام داده است که شمار قربانیان آن به ۲۹۲ شهید رسیده است.
آمریکا و غرب، همسو با جنایات رژیم صهیونیستی، همچنان در پی ادامه جنگ نابرابر علیه مردم غزه هستند؛ هر چند برخی از مسئولان و نهادهای غربی، در ادامه ژستهای انسان‌دوستانه خود، مدعی هستند که برای آتش‌بس در غزه تلاش می‌کنند.

  • منبع خبر : مهر