مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۸۰ درصد از ۴۰۰ هزار ناوگان که در سطح جاده‌های کشور تردد می‌کنند به دلیل عمر بالا و فرسوده نیاز به نوسازی دارند.

به گزارش کافه اقتصاد از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ،  فیروز قیاسی گفت : با وجود اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد حمل و نقل کشور جاده ای  انجام می‌شود، اما عمر ناوگان بسیار فرسوده است.

آقای قیاسی گفت : ۹۰ درصد اتوبوس‌های کشور نیاز به نوسازی دارند و خودروی فرسوده، راننده و راه را هم فرسوده می‌کند و هزینه‌هایی از قبیل مصرف سوخت، استهلاک و هدر رفت زمان را افزایش می‌دهد.

قیاسی اعتبار لازم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور را ۳۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این موضوع یکی از دغدغه‌های وزارت راه و شهرسازی است که وزیر راه و شهرسازی نیز برای این حرکت جهادی و انقلابی تاکید دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش راهداری حدود ۲۲۰ هزار راه آسفالت در کشور وجود دارد، اظهار داشت: برای نگهداری راه‌ها حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که فقط حدود ۱۰ درصد آن تامین می‌شود.

قیاسی با بیان اینکه بر اساس قانون، ۲ درصد سهم معادن بابت نگهداری راه‌ها باید هزینه شود، اظهار داشت: حدود ۵۰ هزار کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی تحت تاثیر معادن هستند که از ۵۰۰ میلیون تن بار ۵۰ میلیون تومان مربوط به معادن است که انتظار می‌رود حداقل به اندازه همین ۱۰درصد در نگهداری راه‌ها کمک کنند.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ، افزایش عوارض حمل کالای جاده‌ای از ۴ به ۹ درصد را از عوامل فزونی عملکرد سازمان راهداری عنوان کرد و گفت : این افزایش عوارض به حوزه راهداری برگشته است که رانندگان نتیجه کار را می‌بینند.

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در پایان نیز با اشاره به تلاش‌های رانندگان در جابجایی زائران اربعین امسال اظهار کرد: در طول ۲۰ روز ۳.۵ میلیون نفر از زائران اربعین حسینی جابجا شدند ضمن اینکه کمترین دغدغه را در زمینه تاخیر‌ها داشتیم.