آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح پنجشنبه در جریان چهاردهمین سفر استانی و در بدو ورود به استان هرمزگان درباره اهداف و برنامه‌های این سفر گفت:‌ شکل‌گیری استان هرمزگان همراه با مقاومت مردم در برابر متجاوزان بوده و تاریخ این استان ایستادگی، شجاعت و شهامت مردم را ثبت کرده است.

به گزارش کافه اقتصاد از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس جمهور با اشاره به اینکه پیش از انجام سفر، هیات‌هایی به استان اعزام شده و با کمک نماینده محترم ولی فقیه، استاندار و فعالان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیازهای هرمزگان شناسایی شده است، افزود: این استان در عرصه‌های تجاری، معدنی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و اقتصاد دریا زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای توسعه دارد و با وجود این ظرفیت‌ها نباید شاهد برخی نارسایی‌ها، فقر و بیکاری در استان باشیم.

دکتر رئیسی با بیان اینکه سطح بالایی از امنیت در استان برقرار است که باعث ایجاد امنیت مطلوبی در خلیج‌فارس نیز شده است، اظهار داشت: لازم است از نیروهای مسلح استان که با حضور آگاهانه و بابصیرت خود توانسته‌اند به خوبی امنیت را در دریا و آسمان هرمزگان و خلیج‌فارس ایجاد کنند قدردانی کنم.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: در پرتو امنیت موجود در هرمزگان می‌توان هر نوع سرمایه‌گذاری در استان را تضمین کرد و با اتکا بر این سرمایه‌گذاری‌ها بر توسعه هرمزگان همت گماشت. دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای توسعه هرمزگان در عرصه‌های مختلف انجام داده تا بتواند در این زمینه گام‌های موثری بردارد و مردم و فعالان اقتصادی احساس کنند که در این جهت گام‌های موثری برداشته می‌شود.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی دولت