رئیس پلیس راهور در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: افزایش ۱۴ درصدی فوتی‌ها بی‌سابقه است و ما درخواست داریم دولت سیزدهم به مقوله تصادفات رانندگی توجه کند و پشتوانه مالی برای مواردی مانند رفع نقاط حادثه خیز و سایر موارد در نظر بگیرد.

سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینکه پلیس مسئول پیشگیری از تصادفات نیست، گفت: بر اساس قانون ما مسئول رسیدگی به تصادفات هستیم و امروزه ۵۱ درصد از تصادفات در دم فوتی دارند و باید نقش سازمان‌های دخیل در این امر بررسی شود و البته ۴۳ درصد از فوتی‌های تصادفات در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: آن چیزی که در برنامه ششم به آن تاکید شده این است که در حوزه حمل و نقل بحث توسعه انضباط ترافیکی را جدی بگیریم و به آن توجه کنیم و البته باید به کاهش تصادفات نیز توجه جدی شود.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۹ درصد از راه‌های کشور راه‌های اصلی است، گفت: ۳۴ درصد تصادفات در راه‌های اصلی رخ می دهد و ۷۵ درصد از تصادفات منجر به فوت در این راه‌ها اتفاق می افتد.

هادیانفر افزود: ۵۱ میلیون و ۳۴۴ هزار راننده در کشور داریم و ۳۸ میلیون و ۵۳۵ هزار وسیله نقلیه شماره گذاری شده است.

افزایش ۲ درصدی صدور گواهینامه رانندگی

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه در صدور گواهینامه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد و در شماره گذاری موتورسیکلت ۳ درصد رشد داشته ایم گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش تردد در راه‌ها را داشته‌ایم که ۳۲ درصد از این تردد‌ها مربوط به خودرو‌های سواری است.

هادیانفر افزود: ۶ درصد از فوتی‌های تصادفات در حین انتقال جان خود را از دست می‌دهند و این موضوع امکان دارد به دلیل نبود بالگرد و آمبولانس و یا دور بودن مراکز درمانی باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: در هفت ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰ هزار و ۲۵۶ نفر جان خود را از دست دادند و در هفت ماهه امسال ۱۱ هزار و ۷۳۴ نفر یعنی ۱۴ درصد افزایش فوتی‌ها را داشته ایم. حتی مجروحین تصادفات هم ۲۱ درصد افزایش داشته ایم یعنی امسال ۲۲۸ هزار نفر در تصادفات رانندگی مجروح شدند.