نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل فقر مدیریتی و عدم پیش بینی‌های لازم در تولید انرژی مورد نیاز منجر شده امروزه با مازوت سوزی شاهد انتشار گوگرد فراوان در هوا باشیم .

به گزارش کافه اقتصاد از خانه ملت ، عباس مقتدایی در مورد عادی سازی مازوت سوزی درکلانشهرها گفت: مازوت سوزی یکی از مباحثی است که اصل و ریشه آن به مدیریت سوخت در نیروگاه ها باز می‌گردد؛ به عبارت دیگر چون در زمینه مدیریت دچار مشکل هستیم، مسئولان ساده ترین راه را برای حل مشکلات انتخاب کرده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دو حالت را برای عادی سازی مازوت سوزی می‌توان تعریف کرد؛ در حالت اول اینکه دولت توانایی تولید گاز مورد نیاز نیروگاه ها را ندارد و دیگر اینکه مازوت تولید شده به قدری زیاد است که باید آن را به مناطق دیگر انتقال داد، اما چون در زمینه انتقال مازوت مشکل وجود دارد، راحت‌ترین راه یعنی مازوت سوزی را انتخاب کرده‌اند. بر همین اساس به دلیل فقر مدیریتی و عدم پیش بینی های لازم در تولید انرژی مورد نیاز منجر شده امروزه با مازوت سوزی شاهد انتشار گوگرد فراوان در هوا باشیم و این مشکل در کلانشهرهایی نظیر تهران، اصفهان، تبریز و…به وفور دیده می‌شود.

سوء مدیریت‌ها٬ موضوع مازوت سوزی را بغرنج کرده است

مقتدایی تاکید کرد:  سوء مدیریت‌ها٬ موضوع مازوت سوزی را بغرنج کرده است؛ در حال حاضر در استان اصفهان علیرغم ورود دادستانی به این موضوع و حکم دادگاه، متولیان این امر تلاش می‌کنند تا مازوت تولید شده اضافی در اصفهان را که  امکان انتقال آن به خلیج فارس وجود ندارد را بسوزانند؛ در ضمن از نمایندگان توقع دارند در مقابل چنین مشکلی که سلامتی مردم را تهدید می‌کند٬ سکوت کنند.

وی تصریح کرد:  بنده به عنوان نماینده شهر اصفهان یکی از کلانشهرهای بزرگ کشور اعلام می‌کنم که اجازه نمی‌دهیم مازوت سوزی بر خلاف رویه‌های زیست محیطی٬ تهدیدی برای سلامتی مردم باشد و موجب خسارات جبران ناپذیر شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در مسئله مازوت سوزی با رئیس جمهور، قوه قضائیه و مسئولان ارشد کشور مکاتبات لازم را داشته و مستندات زیست محیطی را ارائه کرده‌ایم؛ نباید عده‌ای گمان کنند که با سوءمدیریت می‌توانند سلامتی مردم را به مخاطره بیندازند و هر نهاد و سازمانی که اجازه سوخت مازوت را صادر می‌کند؛ به عنوان مجرمانی که سلامتی کشور را نشانه رفته‌اند، تحت پیگرد قانونی قرارمی‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مدیران به درستی مدیریت کنند و اختیارات خود را در زمینه به سرانجام رسیدن امور به درستی اعمال کنند و از سوی دیگر قدرت مدیریتی عاملی نباشد که نظرات شخصی خود را بدون در نظر گرفتن موضوعات زیست محیطی و انسانی مرتفع کنند٬ بی شک شاهد رفع شدن مشکلات کشور منجمله آلودگی هوا خواهیم بود.

  • منبع خبر : خانه ملت