براساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در پایتخت ۴۳ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل۳۸.۲ درصد افزایش یافته است.
به گزارش کافه اقتصاد؛ تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران در شهریور ماه سال ۱۴۰۱، به ۵٫۴ هزار واحد مسکونی رسيد که این میزان نسبت به ماه قبل ۱۰٫۲ درصد و ماه مشابه سال قبل یک درصد کاهش نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قيمت خريد و فروش يک متر مربع زيربناي واحد مسکوني معامله شده از طريق بنگاه هاي معاملات ملکي شهر تهران ۴۳۷٫۲ ميليون ريال بود که حاکی از افزايش ۱٫۲ درصدی نسبت به ماه قبل می باشد.

این در حالی است که در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین قیمت هر متر خانه ۸۸ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان در منطقه یک و کمترین آن با ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هر یک از آن‌ها با افزایش ۲۶.۸ درصدی در منطقه یک و ۴۰.۷ درصدی در منطقه ۱۸ مواجه شده‌اند.

توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در مهر ماه امسال نیز حاکی از آن است که واحد‌های مسکونی در دامنه قیمتی ۳۰ تا ۳۵ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۱۲.۲ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه قیمتی ۲۵ تا ۳۰ و ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان با ۱۱ و ۱۰.۹ درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.

گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در مهرماه سال ۱۴۰۱» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی ها و سياست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهيه و منتشر شده است.

  • منبع خبر : بانک مرکزی