مذاکرات با هدف رفع تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده، امروز شنبه در سطوح و فرمت‌های مختلف میان هیات‌های مختلف مذاکره کننده در وین پیگیری شد.

به گزارش کافه اقتصاد ، عصر امروز نشستی میان مذاکره‌کنندگان ارشد سه کشور اروپایی با مذاکره کننده ارشد ایران در محل هتل کوبورگ وین برگزار شد. همچنین اعضای گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا برای هماهنگی درباره آخرین تحولات مذاکرات وین گفت‌وگو کردند.

به گفته میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه، این نشست به منظور تبادل نظر درباره تحولات جاری در جریان گفت وگوهای وین، تشکیل شد.‌ فردا هم قرار است نشست‌هایی به صورت دو و چندجانبه میان هیأت‌ها برگزار شود.

در همین حال اولیانوف در توییتر فضای مذاکرات را مثبت ارزیابی کرد و نوشت:: «در کمال تعجب، برخی تحلیلگران و روزنامه‌نگاران اوضاع در مذکرات وین را دراماتیک و “تقریبا بن‌بست” توصیف می‌کنند. در این مورد، اینطور نیست. پس از وقفه‌ای، مذاکره کنندگان به کار دیپلماتیک عادی بازگشته و مذاکرات فشرده را ادامه دادند. فضا مثبت است».

دور جدید مذاکرات پنجشنبه گذشته (۱۸ آذر) با آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شده است. هیأت‌ها بلافاصله پس از نشست کمیسیون مشترک، کار بر روی متون و تلاش برای کاهش اختلافات را آغاز کرده‌اند.

در این دور از گفت‌ وگوها، کار روی متون صرفا به کارگروه‌ها محدود نیست و طرفین در فرمت‌ها و سطوح مختلف در حال کار در دو حوزه رفع تحریم و هسته‌ای هستند. علاوه بر جلسه کارگروه موضوعات هسته‌ای، چندین جلسه فشرده نیز در فرمت‌های مختلف با تمرکز بر رفع تحریم‌ها برگزار شده است.

  • منبع خبر : ایرنا