اسماعیلی گفت :تحولات اخیر، نظام سنتی حکمرانی فرهنگی ما را به شدت دچار چالش کرده و مرجعیت رسانه‌ای از نظام مکتوب به رسانه‌های نوین تغییر یافته است.
به گزارش کافه اقتصاد از روابط عمومی معاونت امورمطبوعاتی واطلاع رسانی ؛محمد مهدی اسماعیلی در این نشست گفت : تحولات اخیر، نظام سنتی حکمرانی فرهنگی ما را به شدت دچار چالش کرده است. آیا باید تنظیم گری را رها کرد یا با شیوه دیگری نظارت و تنظیم‌گری کرد؟
اوی افزود: اینها سوالات امروز ماست که هنوز هوش مصنوعی وارد نشده است. بنابراین نمی توان منفعل بود.
اسماعیلی تصریح کرد : لازم است که ما به‌عنوان مسئول و شما به‌عنوان پژوهش‌گران و صاحب‌نظران دانشگاهی، فارغ از سوگیری‌های سیاسی به این مسئله توجه جدی داشته باشیم و نحوه مواجه با آن را با یک طراحی دقیق و نگاشت نهادی به پیش ببریم و همه چالش‌های موجود را از طریق هوش مصنوعی به فرصت تبدیل کنیم.
وی افزود : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد تا ضمن ارایه جمع‌بندی‌های این همایش به نهادهای تصمیم‌گیر، از مطالعات و پژوهش‌های جدید در این حوزه حمایت کند.
وزیر فرهنگ در پایان گفت : لازم است که ضمن ترجمه و ارایه آخرین یافته‌های علمی در دنیا، با برگزاری همایش‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، موضوع هوش مصنوعی مورد توجه و واکاوی بیشتری قرار گیرد.
  • منبع خبر : روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی