کارشناس سازمان هواشناسی مشهد را با دمای چهار درجه زیر صفر سردترین مرکز استان اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه حداکثر دمای امروز تهران ۱۱ درجه بالای صفر و حداقل دمای آن در روز بعد هفت درجه بالای صفر خواهد بود، گفت: امروز آسمان تهران ابری و مه‌آلود همراه با بارش باران و گاهی وزش باد خواهد بود.

خانم کبری رفیعی مشهد را با دمای چهار درجه زیر صفر سردترین مرکز استان اعلام کرد و افزود: همچنین زنجان با یک درجه زیر صفر و بجنورد دو درجه بالای صفر در دسته سردترین مراکز استان قرار گرفته‌اند. در مقابل اهواز و بندرعباس نیز گرم‌ترین مراکز استان با دمای حداکثر ۳۲ درجه بالای صفر گزارش شده‌اند؛ تهران نیز امروز دمای ۱۱ درجه بالای صفر را تجربه کرد و فردا شاهد دمای هفت درجه بالای صفر خواهد بود.

وی گفت: امروز در سواحل خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده روی می‌دهد. همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز از جمله استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب استان‌های سمنان، اصفهان و یزد، مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران همراه با گاهی رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دمای ۳ تا ۵ درجه را خواهند داشت.

رفیعی با اعلام اینکه در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به شکل برف خواهد بود، پیش‌بینی کرد: باتوجه‌به شدت بارش‌ها امروز در مناطقی از جمله البرز، تهران، قزوین، قم، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق استان‌های خوزستان و فارس، نیمه غربی اصفهان، شمال و غرب سمنان، نیمه غربی یزد و شرق لرستان و گیلان و مازندران آب گرفتگی معابر، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیر‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید و مه آلودگی را شاهد خواهیم بود، ادامه داد: در مناطق کوهستانی و سردسیر کولاک برف در مناطق کوهستانی را شاهد خواهیم بود و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرد: فردا یکشنبه نیز در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های غرب و مرکز کشور بارش ادامه خواهد داشت، اما از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود.

به‌گفته رفیعی، فردا در جنوب غرب، جنوب و جنوب شرق بارش‌ها ادامه خواهد داشت ضمن اینکه در جزایز خلیج فارس نیز گاهی اوقات رگبار و رعد و برق و وزش باد روی می‌دهد.

وی با پیش‌بینی اینکه روز دوشنبه از میزان بارش‌ها در مناطق جنوب غرب و غرب کشور کاسته می‌شود، گفت: در استان‌های فارس، بوشهر و همین‌طور شرق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد روی می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روز سه‌شنبه نیز در شرق و جنوب شرق کشور پدیده غالب وزش باید شدید خواهد بود، افزود: ضمن اینکه در ارتفاعات کرمان و همزگان هم انتظار بارش‌های خفیفی را داریم، اما برای روز چهارشنبه در کل کشور جوی آرام را پیش‌بینی می‌کنیم.

  • منبع خبر : وزارت راه و شهرسازی