میزان مصرف برق در بخش صنعت به بیشترین حد خود پس از اعمال محدودیت‌های برقی رسید و این بخش روزگذشته در ساعت ۱۴ و ۲۵ دقیقه رکورد مصرف زد

پس از آنکه میزان مصرف برق در بخش خانگی و در روزهای گرم امسال رکوردهای بی‌سابقه از خود برجای نهاد متولیان صنعت برق در یک تصمیم به این نتیجه رسیدند که با هدف تامین برق پایدار و جلوگیری از بروز خاموشی‌های بیشتر مصرف برق در بخش صنایع بزرگ و فولادی را با محدودیت همراه کنند.

این امر سبب شد در همان ایامی که مصرف برق در بخش خانگی هر روز قله‌های صعودی می‌پیمود مصرف در بخش صنعت مدیریت شود تا مشکلی در تامین برق کشور ایجاد نشود.

همزمان با کاهش شدت دمای هوا و به دنبال آن کاهش مصرف برق در بخش خانگی «مصطفی رجبی مشهدی» سخنگوی صنعت برق خبر از کاهش محدودیت‌های ایجاد شده برای بخش صنعت داد.

وی اعلام کرد: صنایع بزرگ و فولادی‌ها می‌توانند از اول مهر مصرف عادی خود را از سرگیرند و صنایع نیز از همان روزهای آخر شهریور کم کم میزان مصرف خود را افزایش دادند.

تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان از آن دارد که میزان مصرف برق بخش صنعت روزگذشته به بالاترین حدخود در روزهای اخیر یعنی ۵ هزار و ۵۷۶ مگاوات رسید.

این میزان مصرف در بخش صنعت درحالی اتفاق افتاده که مصرف در بخش خانگی در روزگذشته و در ساعت ۱۲ و ۲۵ دقیقه به ۴۹ هزار و ۵۶۰ مگاوات کاهش یافته بود.

گرچه این میزان مصرف در مقایسه با روزهای گرم تابستان کاهش یافته اما در مقایسه با مدت مشابه پارسال که میزان مصرف ۴۴ هزار و ۵۷۵ مگاوات بوده از رشد حدود پنج هزار مگاواتی برخوردار شده است.

درعین حال بخش صنعت در ساعت ۱۸ و ۴۶ دقیقه روز گذشته کمی از مصرف خود کاسته و آن را به ۵ هزار و ۲۷۶ مگاوات تقلیل داده است.

روز گذشته ۷ هزار و ۴۰۹ مگاوات تامین برق کشور از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شده بود.

همچنین پیشتر مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: فعالیت قانونی دارندگان دستگاه رمزارز که از وزارت صمت دارای مجوز و خرید انشعاب از شرکت های توزیع برق منطقه ای هستند، از ابتدای مهر امسال آغاز شده است.

  • منبع خبر : ایرنا