وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای همه سازندگان مجموعه‌های فرهنگی و هنری و فرهنگسرا‌ها معافیت صد درصدی مالیاتی تصویب کردیم.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشن مهر سینمای ایران، عدالت فرهنگی را نه شعار، بلکه کارنامه دولت سیزدهم دانشت و گفت: نگاه ما در دولت گسترش جدی فرهنگ و هنر در تمامی بخش‌هاست.

اسماعیلی افزود: این جشن از ابتکارات سازمان سینمایی بود که از سال گذشته به منظور عدالت فرهنگی برگزار شد. برای این است که استان‌ها بدانند محلی برای ارائه شخصیت‌های برجسته و موفق خود داشته باشند و این جشن به همین منظور تدارک دیده شده و امسال رشد باشکوهی را در دومین دوره این رویداد شاهد هستیم.

وی همچنین گفت: همه بخش‌های مهم در دولت، امروز در کنار مدیریت فرهنگ و هنر قرار گرفته اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اعطای اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی به دفاتر انجمن سینمای جوان با حمایت وزارت نفت به عنوان یکی از مصوبات جدید دولت اشاره کرد و گفت: رییس جمهوری در صدر همه حامیان قرار دارد.

اسماعیلی همچنین گفت: سینمای ما در پررونق‌ترین دوره اخیر خود قرار گرفته است.

وی از ساخت بیش از ۲۲۱ سینما و بهره برداری از آن‌ها در دو سال اخیر خبر داد و گفت: در جلسه اخیر شورای عالی سینما مقرر شد در همه شهرستان‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر سینما دایر شود و در یاسوج به زودی پردیس سینمایی دایر خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال گفت: برای همه سازندگان مجموعه‌های فرهنگی و هنری و فرهنگسرا‌ها معافیت صد درصدی مالیاتی را تصویب کردیم.

  • منبع خبر : صدا وسیما