رییس سازمان امور مالیاتی گفت: سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل حدود ۴۷ میلیون تومان در سال بود که ما آن را به سه برابر رساندیم و این عدد به ۱۴۴ میلیون تومان برای سال آینده افزایش دادیم.

به گزارش کافه‌اقتصاد؛سیدهادی سبحانیان با حضور در غرفه ایسنا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های کشور اظهار کرد: سقف معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل حدود ۴۷ میلیون تومان در سال بود که ما آن را به سه برابر رساندیم و این عدد به ۱۴۴ میلیون تومان برای سال آینده افزایش دادیم. لذا تمرکز سازمان امور مالیاتی این است که اولا از نظام سنتی به نظام هوشمند سوق یابد و دوما تمرکزش بر مودیان و فعالان اقتصادی دانه درشت باشد.

سبحانیان درباره مالیات خانه‌های خالی گفت: اساسا سازمان امور مالیاتی، پیامکی درباره تعداد خانه‌های خالی افراد ارسال نمی کند. ما اطلاعات خانه‌های خالی و خانه های لوکس از وزارت راه و شهرسازی می‌گیریم. ممکن است از طرف وزارت راه و شهرسازی پیامکی بیاید که مبتنی بر اطلاعات غلط باشد. در آن صورت متقاضیان می توانند در مراحل دادرسی مالیاتی اعتراض کنند و به طور مثال بگویند به موجب این مستندات من این تعداد واحد را در تملک ندارم.

وی اذعان کرد: یکی از چالش‌هایی که در حوزه مالیات خانه‌های خالی با آن مواجهیم این است اطلاعاتی که برای مودی و سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود اطلاعات دقیقی نیست و ما را دچار چالش کرده است.

رییس سازمان امور مالیاتی درخصوص مالیات سلبریتی ها و اینفلوئنسرها گفت: در سال جاری کسانی که درآمدهای بالا داشتند، چه اینفلوئنسر بودند یا از محل تبلیغات کسب درآمد می‌کردند را مشمول مالیات کردیم و این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.