معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه در کشور نزدیک به ۹ هزار پروژه نیمه‌کاره داریم، گفت: بودجه ما برای پروژه‌ها ۳۰۰ هزار میلیارد تومان(همت) است به این معنا که به اندازه ۳۰ سال پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد و معتقدیم که باید مسیر دسترسی به هدف را کوتاه کنیم.

محسن منصوری» عصر پنجشنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به کرمانشاه در استانداری افزود: این استان نزدیک به ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و در عظمت این استان همین این عدد و رقم کافی است.

وی اضافه کرد: در کرمانشاه کارهای زیاد و اتفاقات خوبی انجام گرفته اما کار انجام نشده هم زیاد است. کرمانشاه یک نارسایی و کمبودهای انباشته ای دارد که برای حل مشکلات باید کار تحولی انجام شود.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در سفر رییس جمهور به کرمانشاه در مجموع ۱۸ هزار میلیارد تومان تعهدات عمرانی وجود داشته که از این مقدار حدود هفت هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده که عدد خوبی است.

وی اظهار کرد: این عدد در سه سال باید وارد استان شود. در سال اول تقریبا کار انجام شده و نزدیک ۹۸ درصد مبلغ پرداخت شده است. امسال از برنامه عقب هستیم اما به زودی مبلغ خوبی به کرمانشاه پرداخت خواهد شد.

منصوری یادآور شد: نیازها و کاستی‌ها زیاد است اما باید تمرکز را بر روی چند پروژه مهم استان بگذاریم و در عین حال از نیازهای روز مردم نیز نباید غفلت کنیم.

وی با بیان اینکه در بازدید از راه‌آهن کرمانشاه مشخص شد که با وجود افتتاح این پروژه هنوز مشکلاتی دارد، گفت: باید پروژه ای به بهره برداری برسد که کامل شده باشد.

معاون اجرایی رییس جمهور عنوان کرد: تعیین ردیف برای یک پروژه فقط یک کلمه است. باید بدانیم پشتوانه این عدد چیست و درآمد کشور کجاست. باید با اولویت دهی به پروژه‌های نزدیک به تکمیل یا ضرورت در اجرا اولویت دهی انجام دهیم.

وی تاکید کرد: بهترین ابزار دولت برای کمک به پروژه قطار شهری کرمانشاه، استفاده از اوراق است.

  • منبع خبر : ایرنا