تیم ملی فوتبال انگلیس با لقب سه شیرها از سال ۱۸۷۲ و به عنوان نایب قهرمان یورو ۲۰۲۰ در جام جهانی قطر حاضر می شود

پایگاه خبری کافه اقتصاد


تیم ملی انگلیس در گروه B رقابت های جام جهانی قطر همگروه تیم های ملی آمریکا، ولز و ایران است. در این شرایط انگلیسی ها که توانستند مقام دوم یورو ۲۰۲۰ را کسب کنند قدرتمندترین تیم گروه B به حساب می آیند و شانس نخست صعود از گروه ایران در جام جهانی هستند.

تیم ملی فوتبال انگلیس بعد از افتضاحی که در جام جهانی برزیل رخ داد و انگلیس در همان دور نخست حذف شد، در یورو ۲۰۱۶ نیز تیم روی هاجسون در دور دوم به مصاف ایسلند رفت و با شکست ۲ بر یک برابر این تیم از رقابت‌ها کنار رفت. ناکامی پشت ناکامی برای تیم پرستاره انگلیس باعث شد که شاهد یک جوانگرایی در تیم ملی فوتبال انگلیس باشیم. انگلیس با گرت ساوت گیت جوان در جام جهانی روسیه توانست در جمع چهار تیم پایانی قرار گیرد و در رده چهارم ایستاد. این تیم در ادامه در یورو ۲۰۲۰ به فینال رسید و با شکست برابر ایتالیا در ضربات پنالتی در رده دوم ایستاد تا پیشرفت انگلیس با گرت ساوت گیت ادامه داشته باشد.

هرچند این تیم پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ شرایط خوبی ندارد و نتایج ضعیف در لیگ ملت‌های اروپا باعث شده انگلیس به دسته دوم این لیگ سقوط کند، همگان منتظر هستند تا ببینند بازیکنان انگلیسی در جام جهانی قطر چه عملکردی دارند و آیا انگلیس می‌تواند برای اولین بار از سال ۱۹۶۶ قهرمان شود یا خیر. انگلیس در لیگ ملت‌ها بسیار ضعیف بود و حتی برابر مجارستان با ۴ گل شکست خورد. در واقع از مارس ۱۹۲۸ که اسکاتلند توانست انگلیس را ۵ بر یک شکست دهد، اولین باری بود که انگلیس در یک بازی خانگی با چهار گل خورده یا بیشتر بازنده شد.

هنوز هم این اعتقاد وجود دارد که انگلیس تیم تورنمنت‌ها نیست. باید ببینیم تیم جوان شده ساوت‌گیت که امید زیادی هم به آن می‌رود می‌تواند در جام جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد یا خیر. این تیم در سید یک جام جهانی قرار دارد و انتظارات از این تیم بالاست.

 

تصاویری از هتل تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی 2022 قطر- اخبار فوتبال  جهان - اخبار ورزشی تسنیم | Tasnim

ستاره های تیم

هری کین: کین دومین گلزن برتر تاریخ انگلستان و یکی از بهترین مهاجمانی که لیگ جزیره است. این مهاجم انگلیسی امید اول گلزنی تیم ملی انگلیس محسوب می‌شود. وی در طول دوران فوتبال خود بیش از ۲۵۰ گل به ثمر رسانده. هری کین، تاکنون ۶۹ بازی ملی انجام داده و ۴۹ گل نیز به ثمر رسانده است. با توجه به اینکه او تنها ۲۸ سال دارد، می‌توان پیش‌بینی کرد که او قطعاً بهترین گلزن تاریخ انگلستان خواهد شد و حتی در میان برترین گلزنان تیم‌های ملی تاریخ نیز قرار بگیرد.

جک گریلیش: جک که مهم‌ترین افتخار ملی خود را در سال ۲۰۲۱ با کسب مدال نقره به همراه تیم ملی انگلیس در جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ به دست آورد، از ارکان اصلی تیم ساوتگیت در جام جهانی به شمار می‌رود. جک گریلیش تاکنون ۲۸۲ بازی رسمی انجام داده و موفق شده ۴۱ گل به ثمر برساند. کارشناسان اعتقاد دارند که وی یکی از بازیکنان تأثیرگذار انگلیس و از تکنیکی‌ترین بازیکنان جهان است.

دکلان رایس: این هافبک ۲۳ ساله با نمایش‌های درخشان خود در وستهم، توانست به ترکیب تیم ملی راه پیدا کند و از آن زمان از ارکان اصلی تیمش بوده است. با وجود گزینه‌های متعددی که گرت ساوتگیت در خط میانی در اختیار دارد، رایس در تمام بازی‌های یورو ۲۰۲۰ در ترکیب تیمش حضور داشت. وی تاکنون ۲۸ بازی ملی انجام داده و دو بار نیز برای کشورش گلزنی کرده است.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ انگلیس

 

سرمربی: گرت ساوت‌گیت

از تشکیل تیم ملی فوتبال انگلیس تاکنون ۱۷ سرمربی هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده داشته‌اند. نخستین سرمربی تیم انگلیس، تیم والتر وینترباتم بود که به مدت ۱۶ سال از ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۲ هدایت این تیم را برعهده داشت. هم‌اکنون نیز سرمربی این تیم گرت ساوتگیت است که از سال ۲۰۱۷ تاکنون پس از برکناری روی هاجسون هدایت این تیم را برعهده دارد.

سرمربی جوان بعد از رسوایی سم آلردایس ابتدا به عنوان مربی موقت و سپس دائمی هدایت انگلیس را به عهده گرفت و توانست با این تیم به جام جهانی ۲۰۱۸ راه یابد و در رده چهارم قرار گیرد. او در یورو ۲۰۲۰ نیز نایب قهرمانی را به دست آورد و حالا دیگر عدم تجربه ممکن نیست پاشنه آشیل او و تیم ملی انگلیس شود. ممکن است او بعد از جام جهانی از سمت خود کنار برود بنابراین عملکرد انگلیس در جام جهانی برای تعیین سرنوشت این مربی جوان بسیار مهم است.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ انگلیس

 

تیم ملی انگلیس در یک نگاه

افتخارات: قهرمانی در جام جهانی ۱۹۶۶

بهترین گلزن: وین رونی (۵۳ گل زده)

بیشترین بازی: پیتر شیلتون (۱۲۵ بازی)

نحوه صعود: تیم اول گروه

عملکرد دوره قبل: رده چهارم

 

لباس انگلیس در جام جهانی

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ انگلیس

 

لیست بازیکنان تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دروازه‌بانان: جردن پیکفورد، نیک پوپ، آرون رمزدیل

مدافعان: بن وایت، کایل واکر، کایران تریپیر، جان استونز، دایر، مگوایر، کانر کودی، لوک شاو، بن چیلول

هافبک‌ها: دکلن رایس، هندرسون، بلینگهام، میسون مانت، گریلیش، جیمز وارد پروس، کالوین فیلیپس

مهاجمان: هری کین، استرلینگ، تامی آبراهام، جرود بوون، بوکایو ساکا، فیل فودن، ایوان تونی

 

برنامه بازی‌های انگلیس در جام جهانی

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ انگلیس – ایران، ورزشگاه بین‌المللی خلیفه الریان

۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ انگلیس – آمریکا، ورزشگاه البیت

۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ ولز – انگلیس، ورزشگاه احمد بن علی