تیم ملی استرالیا همانند اکثر دوره‌های گذشته در بازی پلی‌آف راهی جام جهانی شد تا هوادارانش تا آخرین دم، نگران صعود این تیم باشند.

پایگاه خبری کافه اقتصاد


تیم ملی فوتبال استرالیا در حالی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ششمین حضورش را در تاریخ این رقابت‌ها تجربه خواهد کرد که در گروه D بیست‌ودومین دوره جام جهانی با تیم‌های فرانسه، دانمارک و تونس همگروه است.

استرالیا تنها تیمی در جهان است که حالات مختلف صعود به جام جهانی را تجربه کرده و در این دوره هم صعودش تا دقیقه ۹۰ در هاله‌ای از ابهام بود اما آن‌ها در گذشته آن قدر تنبیه شده بودند که این بار برابر امارات و در ادامه برابر پرو اشتباه نکردند و به عنوان تیم سی و یکم راهی این رقابت‌ها شدند تا در پاییز از بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبالی جا نمانند. “کانگوروها” با صعود به عنوان ششمین تیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به جام جهانی، امیدوارند که در حد و اندازه‌های جام جهانی ۲۰۰۶ ظاهر شوند.

این تیم در حالی در جام جهانی ۲۰۲۲ با تیم‌های فرانسه، دانمارک و تونس هم‌گروه شده که در دوره قبلی با دو فرانسه و دانمارک هم‌گروه بود. همچنین پرو یکی از تیم‌هایی بود که در دوره قبلی در گروه استرالیا بود و جالب این که استرالیا برای صعود به جام جهانی قطر موفق به شکست این تیم شد.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ استرالیا

ستاره های استرالیا

متئو رایان، دروازه‌بان ۳۰ ساله تیم ملی فوتبال استرالیا در جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ حاضر بوده است و اکنون با تجربه بالا به دنبال درخشش در سومین جام جهانی خود است. او مهره قابل اتکایی برای تیم ملی کشورش بود و سال‌ها در لیگ برتر انگلیس دروازه‌بانی کرد تا اینکه در سال ۲۰۲۱ راهی رئال سوسیداد اسپانیا شد تا بازی در لالیگا را نیز تجربه کند. رایان یکی از بهترین دروازه‌بان‌های چند سال اخیر فوتبال آسیاست.

آرون موی؛ ستاره و قلب تپنده ساکروس، سرشناس‌ترین بازیکن و ستاره تیم ملی فوتبال استرالیا، آرون موی است که از سال ۲۰۱۲ در عضویت ساکروس است. او که سابقه عضویت در تیم‌های ملبورن‌سیتی، منچسترسیتی، هادرزفیلد و برایتون را در کارنامه‌اش دارد و در حال حاضر نیز برای سلتیک اسکاتلند بازی می‌کند، تاکنون در ۵۳ بازی ملی به میدان رفته و هفت گل به ثمر رسانده است. این هافبک جنگنده، قلب تپنده خط میانی تیم تحت‌هدایت گراهام آرنولد به شمار می‌رود، اما این تیم آسیایی می‌تواند روی هافبک بازیساز خود یعنی آجین هراستیک و ستاره نوظهورش یعنی گارانگ کوئول نیز حساب باز کند.

 

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ استرالیا

 

سرمربی: گراهام آرنولد

گراهام آرنولد که در کارنامه مربیگری‌اش هدایت تیم‌هایی همچون سیدنی اف‌سی و سنترال کوست مارینرز را دارد، در سال ۲۰۱۸ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال استرالیا منصوب شد و همزمان هم هدایت تیم زیر ۲۳ سال استرالیا را هم برعهده گرفت و تا سال ۲۰۲۱ هم این مسؤلیت را برعهده داشت. این مربی ۵۹ ساله اما در چهار سال گذشته عملکرد قابل قبولی را از خود در تیم ملی استرالیا به جای گذاشته و در ۳۳ بازی آمار ۲۳ برد، چهار تساوی و ۶ باخت را از خود برجای گذاشته است. او حالا مأموریتی دشوار در پیش دارد و آن رساندن ساکروس به مرحله حذفی جام جهانی و این خواسته اصلی هواداران استرالیایی است.

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ استرالیا

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: مت رایان، اندرو ردماین و دنی ووکوویچ
مدافعان: میلوس دگنگ، عزیز بهیچ، جوئل کینگ، ناتانیل اتکینسون، فران کاراچیچ، هری سوتار، کای رولز، بایلی رایت و توماس دنگ
هافبک‌ها: آرون موی، جکسون اروین، آیدین هروستیچ، کینو باکوس، کامرون دولین و ریلی مک‌گری
مهاجمان: آور مابیل، متئو لکی، مارتین بویل، جیمی مک‌لارن، جیسون کامینگز، میچل دوک، کارانگ کوئول و کریگ گودوین

تیم ملی استرالیا در یک نگاه 

افتخارات: حضور در یک هشتم نهایی جام جهانی، دوم و سومی جام کنفدراسیون‌ها، چهار قهرمانی جام ملت‌های اقیانوسیه و یک قهرمانی جام ملت‌های آسیا

بهترین گلزن: تیم کیهیل (۵۰ گل)

بیشترین بازی: مارک شوارتزر (۱۰۹ بازی ملی)

نحوه صعود: صعود از مرحله پلی‌آف به عنوان تیم سی و یکم به جام جهانی

عملکرد دوره قبل: حذف در دور گروهی

هم‌گروه‌ها: فرانسه، تونس، دانمارک

 

لباس تیم استرالیا برای جام جهانی

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ استرالیا

 

برنامه بازی‌های استرالیا در جام جهانی

۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ فرانسه – استرالیا، ورزشگاه الجنوب

۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ تونس – استرالیا، ورزشگاه الجنوب

۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ استرالیا – دانمارک، ورزشگاه الجنوب