تیم ملی اکوادور از قاره آمریکای جنوبی یکی از 5 نماینده منطقه آمریکای جنوبی در جام جهانی 2022 قطر است.

پایگاه خبری کافه اقتصاد


تیم ملی اکوادور یکی دیگر از تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است که توانسته به صورت مستقیم از انتخابی منطقه آمریکای جنوبی به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کند.

شگفتی‌ساز مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی برای صعود از گروهی که میزبان مسابقات، قهرمان آفریقا و هلند همیشه مدعی در آن حضور دارند، کار بسیار سختی دارد.

تیم ملی فوتبال اکوادور تاکنون سه بار در جام جهانی شرکت کرده و یک بار موفق به صعود از گروه خود شده است. این تیم اکنون برای چهارمین بار در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاضر خواهد بود. اکوادور اولین‌بار در سال ۲۰۰۲ در جام جهانی حضور داشت که در همان دور گروهی از رقابت‌ها کنار رفت. با این حال چهار سال بعد اکوادوری‌ها به دور دوم جام جهانی راه یافتند ولی در این مرحله مقابل انگلیس شکست خوردند و بهترین عملکرد خودشان را در جام جهانی ثبت کردند. تیم ملی فوتبال اکوادور، اولین بازی خودش را درسال ۱۹۳۸ مقابل بولیوی برگزار کرد که آن دیدار با تساوی به پایان رسید. اما بهترین پیروزی اکوادور را می‌توان برد ۶ بر صفر مقابل پرو به حساب آورد و بدترین شکست اکوادور هم باخت با ۱۲ گل به آرژانتین است.

اکوادور تیم چهل‌و‌چهارم رده‌بندی فیفا، یکی از ۵ نماینده منطقه آمریکای جنوبی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است . اکوادوری‌ها در حالی جواز حضور در جام بیست‌و‌دوم را کسب کرده‌اند که جزو غایبان جام قبلی در روسیه بودند.

 

 

فیلیپه کایسدو و انر والنسیا از بهترین های اکوادور

در میان بازیکنان تیم ملی اکوادور که اکثر آنها به سبب بازی در لیگ این کشور، برای سایر مردم جهان کمتر شناخته شده‌اند،

فیلیپه کایسدو بدون شک یکی از بهترین‌ها و سرشناس‌ترین بازیکنان این در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر محسوب می‌شود. او که سابقه حضور در تیم هایی مانند لاتزیو و اینتر را نیز دارد، با توجه به عملکرد موفقش در فوتبال اروپا، پتانسیل تبدیل شدن به تاثیرگذارترین بازیکن اکوادور در جام جهانی را دارد.

و انر والنسیا مهاجم ۳۲ ساله و عضو تیم فنرباغچه ترکیه بهترین گلزن تیم ملی فوتبال کشورش محسوب می‌شود. او در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز برای تیم ملی فوتبال کشورش به میدان رفت و اکنون دومین جام جهانی خود را تجربه خواهد کرد. او سابقه بازی در وستهام و اورتون را در لیگ برتر انگلیس دارد.

 

 

دستاوردهای یک تیم نه چندان بزرگ

تیم ملی اکوادور در کارنامه خود عناوین زیادی ندارد اما کارنامه‌اش خالی از دستاورد هم نیست. عنوان چهارمی کوپا آمه‌ریکای سال ۱۹۵۹ و صعود به مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمه‌ریکا سنتناریو (دوره ویژه جام ملت‌های آمریکای جنوبی که به مناسبت یکصد سالگی این رقابت‌ها برگزار شد) در سال ۲۰۱۸ مواردی است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

سرمربی۵۹ ساله اکوادور گوستاوو آلفارو

این مربی ۵۹ ساله از سال ۲۰۲۰ هدایت اکوادور را بر عهده داشته است و توانست کار بزرگی در انتخابی انجام دهد و این تیم را به جام جهانی برساند. آلفارو ۵۹ ساله جانشین جوردی کرایف هلندی شد که در ژانویه این سمت را به عهده گرفت اما در ژوییه استعفا داد بدون این که تیم را در یک بازی رسمی هدایت کند.

 

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ اکوادور

 

تیم ملی اکوادور در یک نگاه

افتخارات: –

بهترین گلزن: ارنر والنسیا (۳۵ گل)

بیشترین بازی: ایوان هورتادو (۱۶۸)

عملکرد دوره قبل: –

 

لباس اکوادور در جام جهانی ۲۰۲۲

 

برنامه بازی‌های اکوادور در جام جهانی ۲۰۲۲

۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ قطر – اکوادور، ورزشگاه البیت

۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ هلند – اکوادور، ورزشگاه خلیفه

۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ اکوادور – سنگال، ورزشگاه الخلیفه