تیم ملی فوتبال پرتغال با حضور کریستیانو رونالدو امیدوار است پس از اروپا قهرمان جهان نیز بشود.

پایگاه خبری کافه اقتصاد


 

تیم ملی فوتبال پرتغال که هشتمین حضورش در جام جهانی را تجربه خواهد کرد، در گروه H این دوره از رقابت‌ها با تیم‌های اروگوئه، غنا و کره جنوبی دیدار خواهد کرد.

بهترین افتخار تیم دوم شبه جزیره ایبری، سومی جام جهانی است. پرتغال حتی با حضور یکی از بهترین بازیکنان جهان یعنی کریستیانو رونالدو در جام جهانی نتایج چندان درخشانی نگرفته است. با این حال قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ فرانسه باعث شد امیدها نسبت به این تیم در جام جهانی بیشتر شود.

سلسائوی اروپا که در حال حاضر در رده نهم رده‌بندی فیفا قرار دارد، اولین تجربه‌اش در تاریخ رقابت‌های جام جهانی را در سال ۱۹۶۶ انگلیس تجربه کرد و در همان دوره هم بهترین دستاورد را در تاریخ این رقابت‌ها داشت و به عنوان سومی رسید.

آنها در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم خوب ظاهر شدند و به عنوان چهارمی دست یافتند. قهرمان یورو ۲۰۱۶ در جام‌های جهانی ۱۹۸۶ مکزیک (حذف در مرحله گروهی)، ۲۰۲۲ کره – ژاپن (حذف در مرحله گروهی)، ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی (صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی)، ۲۰۱۴ برزیل (حذف در مرحله گروهی) و روسیه ۲۰۱۸ (صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی) هم حضور داشته است.

 

 

ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال بدون شک کریستیانو رونالدو است که در قطر هم نگاه‌های زیادی به او معطوف خواهد شد چرا که این احتمالاً آخرین حضور او در این رقابت‌ها خواهد بود.

مهاجم پرتغالی و بهترین گلزن دیدارهای ملی در جهان پس از سال‌ها توانست به آرزوی خود یعنی تجربه قهرمانی با تیم ملی برسد. او به همراه کشورش، قهرمان یورو ۲۰۱۶ شد و توانست عنوان بهترین بازیکن سال و توپ طلا را کسب کند.

رونالدو بعد از جدایی از یوونتوس و حضور در یونایتد در رده باشگاهی از نظر گلزنی افت کرده است و در این فصل در خیلی از بازی‌ها نیمکت نشین بود.

او می‌تواند با درخشش در جام جهانی قطر از اعتبار نام خود دفاع کند و بهترین عنوان ملی را به ویترین افتخاراتش اضافه کند. مهاجم یونایتد در حال حاضر فصل عجیبی را تجربه می‌کند. همه از او انتظار داشتند که یونایتد را به جام برساند ولی فصل قبل یونایتد از همه رقابت‌ها کنار رفت.

با این حال رونالدو در هر شرایطی امید اول تیم کشورش در جام جهانی خواهد بود.

 

 

فرناندو سانتوس

هدایت تیم ملی پرتغال برعهده فرناندو سانتوس ۶۸ ساله است که یکی از مسن‌ترین مربیان حال حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به شمار می‌رود. این مربی پرتغالی که در کارنامه مربیگری‌اش هدایت تیم‌هایی همچون پورتو، آاِک آتن، پاناتینایکوس، اسپورتینگ لیسبون، بنفکیا و تیم ملی یونان دیده می‌شود؛ از سال ۲۰۱۴ هدایت تیم ملی فوتبال پرتغال را برعهده دارد. او که دومین حضورش را در جام جهانی به عنوان سرمربی پرتغال تجربه می‌کند، امیدوار است با این تیم نتیجه‌ای بهتر از صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی دوره قبل بگیرد. او پرتغال را تاکنون به قهرمانی یورو ۲۰۱۶، قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا ۱۹-۲۰۱۸ و عنوان سومی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ رسانده است.

 

 

 

تیم ملی پرتغال در یک نگاه

افتخارات: عنوان سومی جهان در سال ۱۹۶۶

بهترین گلزن: کریستیانو رونالدو (۱۱۷)

بیشترین بازی: کریستیانو رونالدو (۱۹۱)

نحوه صعود: صعود از پلی آف اروپا

عملکرد دوره قبل: حذف در مرحله یک هشتم نهایی

 

لباس پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

معرفی تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲/ پرتغال

فهرست بازیکنان

دروازه‌بانان: دیوگو کوستا، روی پاتریسیو و خوسه سا
مدافعان: ژوائو کانسلو، دیوگو دالو، په‌په، روبن دیاس، دنیلو پریرا، آنتونیو سیلوا، نونو مندس و رافائل گریرو
هافبک‌ها: ویلیام، روبن نوس، پالینیا، برونو فرناندس، ویتینیا، اوتاویو، ماتیوس نونس، برناردو سیلوا و ژئوائو ماریو
مهاجمان: کریستیانو رونالدو، ژوائو فلکیس، رافائل لیائو، ریکاردو هورتا، آندره سیلوا و گونسالو راموس

 

 

برنامه بازی‌های پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ پرتغال – غنا، ورزشگاه راس ابوعبود

۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ پرتغال – اروگوئه، ورزشگاه لوسیل

۱۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ کره جنوبی – پرتغال، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی