رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مقاوم سازی ۵۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در کشور تا زمان حاضر خبر داد و گفت: طرح مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی سراسر کشور تا ۱۰ سال آینده به اتمام می‌رسد

به گزارش  کافه اقتصاد از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ،مهندس اکبر نیکزاد، در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در بهسازی مسکن روستایی به ۵۰ درصد رسیده ایم و در حالی که روند پیشروی بر این اساس است که در  سال ۱۴۱۰ جشن اینکه حتی یک واحد مسکونی غیرمقاوم در کشور نداریم را برگزار کنیم.


رئیس بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: هر سال باید پنج درصد واحدهای غیرمقاوم را مقاوم سازی کنیم که این امر با ساخت ۲۰۰ هزار مسکن میسر می‌باشد.
وی یادآور شد: ارائه تسهیلات منوط به سفته زنجیره‌ای است که یکبار بنده به یکی از استان‌ها سفر کرده و متوجه شدم که یکی از بانک‌ها چک و کارمند ضامن می‌خواست و بنده به صراحت به مدیر آن مجموعه اعلام کرده‌ام که اسم بانک را در مصاحبه خواهم گفت و مدیر مجموعه بلافاصله این موضوع را اصلاح کرد.


وی با تاکید بر این که چه کسی تضمین می کند در تبریز زلزله ۷ ریشتری نمی‌آید،افزود:چه کسی تضمین می‌کند که در تبریز زلزله هفت ریشتری نخواهیم  داشت پس به جای اینکه بعد از زلزله کمک کنیم از همین الان با همدلی و همراهی همه نهادها از این موضوع جلوگیری کنیم.
وی تصریح کرد: در بنیاد مسکن اقدامات انجام شده زیاد است ولی اقدامات به جای مانده شده هم زیاد است.
رئیس بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه در تمام رده‌ها اقتصاد مقاومتی اولویت است و منظور از اقتصاد مقاومتی تحمل  گشنگی نیست، توضیح داد: بلکه منظور از آن اتکا به توان داخلی است تا به تبع آن تمام مایحتاج را خودمان تولید کنیم و حتی به سمت صادرات برویم و قطعا کانون این اقتصاد مقاومتی روستاها خواهند بود.

از مهاجرت معکوس به روستاها استقبال می‌کنیم

وی ادامه داد: ما از مهاجرت معکوس استقبال می‌کنیم زیرا این منجر به تقویت کانون اقتصاد مقاومتی می‌شود.
نیکزاد خاطر نشان کرد: حساب ۱۰۰ امام به عنوان  یادگار حضرت امام می‌باشد و بنیاد مسکن نیز به عنوان نهاد انقلابی خدمات‌رسانی است که یک ریال بار مالی به دوش دولت ندارد و شرکت‌های زیرمجموعه این نهاد انقلابی نیز باید ضمن ارائه خدمات به مردم، سودی هر سال تامین کرده و به حساب ۱۰۰ امام  واریز کنند تا به محرومان کمک شود. 

 

  • منبع خبر : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی