معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا را تشریح کرد.

به گزارش کافه اقتصاد از استانداری تهران ، عابد ملکی در تشریح مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا اظهار داشت: ممنوعیت تردد خودروهای گازوئیلی اجرایی می شود؛ ضمن اینکه پلیس راهور باید نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی اقدام کند.

وی ادامه داد: جلوگیری از فعالیت های عمرانی که سبب تشدید آلودگی هوا می شود و جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری از دیگر مصوبات این جلسه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران عنوان کرد: نظارت ویژه بر سوزاندن شاخه و برگ ها و پسماندسوزی انجام می شود ضمن اینکه پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر و مناطق آلوده تر نیز جانمایی شود.

ملکی سپس گفت: ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در صنایع مجاور تهران و تامین گاز مورد نیاز نیرو گاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز نیز اعمال می شود.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی جهت خوددداری از فعالیت های ورزشی در فضاهای باز خاطرنشان کرد: مصوبات جلسه برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه می باشد و در صورت افزایش شاخص آلودگی مجددا جلسه برگزار خواهد شد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران