مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: عملیات آماده‌سازی زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی استان اردبیل از یک نقطه مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز می‌شود.

به گزارش کافه اقتصاد ، سعید محمد در نشست با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: پس از آماده‌سازی یک نقطه سایر نقاط را بتدریج در زمان‌بندی‌های مشخص به منطقه آزاد تجاری صنعتی استان الحاق خواهیم کرد.

وی اظهار داشت : مصر هستیم در این منطقه آزاد هر چهار نقطه تایید شده توسط دولت و مجلس را فعال کنیم و این اقدام بطور یکجا و یا به تناوب انجام خواهد گرفت.

محمد اضافه کرد: نتایج مذاکرات انجام گرفته با مجمع تشخیص مصلحت نظام در این ارتباط طی هفته آینده به سمع و نظر مردم استان اردبیل خواهد رسید.

وی تشریح کرد: نقشه منطقه آزاد استان اردبیل پیشتر توسط دولت تهیه و به مجلس ارائه شده بود و پس از تصویب در صحن علنی مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع و به رغم اینکه دولت و مجلس چهار نقطه را انتخاب کرده بودند مجمع تشخیص مصلحت نظام یک نقطه را مورد تایید قرار داده است و این موضوع باعث ایجاد برخی نگرانی‌ها برای مردم این مناطق شده است.

محمد ادامه داد: تلاش براین است با لحاظ وضعیت معیشتی مردم روی هر چهار نقطه کار کنیم و پیرو مذاکره ای که امروز در حضور نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی و شهرستان‌های مربوطه انجام گرفت قرار بر این شد که با همکاری نمایندگان مجلس و تلاش دبیرخانه مناطق آزاد جلسه مجددی در هفته آینده با مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته باشیم که مجدداً طرح و نقشه تایید شده قبلی توسط دولت و مجلس مورد بررسی و تایید قرار گیرد.

مشاور رئیس جمهور بیان کرد: مردم استان اردبیل در بسیاری از نقاط استان دچار محرومیت های زیادی هستند و وضعیت معیشتی مردم مناسب نیست و از طرفی عمده کسب و کار مردم کشاورزی است و تلاش می‌شود با راه اندازی سریع منطقه آزاد وضعیت کسب و کار و معیشت مردم، سرمایه‌گذاری، اشتغال و صادرات محصولات تولیدی استان را ارتقا دهیم.

در این جلسه سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل نیز گفت: توسعه همه جانبه استان مورد تاکید و هدف نهایی مردم و مسئولان استان است و همه مردم استان خیرخواه و دلسوز همدیگر هستند.

رضا قاسمیان افزود: باید با پرهیز از هرگونه اختلاف موضوع منطقه آزاد تجاری صنعتی را پیگیر باشیم و با نگاه مثبت و با وفاق و همدلی بیشتر آنچه که مطلوب و به صلاح استان است را بپذیریم و به جلو ببریم.

او افزود: پیشرفت و توسعه مناطق مختلف استان در گروی همدلی است و مردم استان با اتحاد و همراهی و همدلی موضوع مناطق آزاد و توسعه یکپارچه مناطق مختلف را پیگیری خواهند کرد.

در این نشست که در محل دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد نمایندگان استان در مجلس، فرمانداران و ائمه جمعه مناطق گرمی، رضی، مشگین‌شهر، پارس آباد و بیله‌سوار مغان به بیان محرومیت و نیازمندی‌های مناطق خود پرداختند.

  • منبع خبر : ایرنا