وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در حاشیه آیین گشایش هفته جهانی کارآفرینی در جمع خبرنگاران مهمترین مشوق برای کارآفرینان را، بهبود فضای کسب و کار دانست.

به گزارش کافه اقتصاد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، “دکتر حجت الله عبدالملکی” گفت: در نشست شورای عالی اشتغال کشور، مصوب شد که این وزارتخانه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای بهبود فضای کسب و کار ۲۲ رسته اصلی اشتغالزای کشور که بیش از ۴۰ درصد اشتغال کشور را ایجاد می کنند، برنامه ریزی ویژه انجام دهند.

وی افزود: این مسأله فراتر از آن برنامه عمومی است که وزارتخانه برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار کشور دنبال می‌کند، همچنین در هر استان برای ۸ رسته ای که دارای بالاترین مزیت ها هستند، اقدام می کنیم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در نشست شورای عالی اشتغال مصوب شد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی، قواعد و منابع تامین مالی زنجیره ارزش را برای شبکه بانکی تنظیم کنند.

به گفته عبدالملکی، در جلسه آتی شورای عالی اشتغال این الگو ارایه خواهد شد و در صورت تصویب، بانک ها از روش های تامین مالی مبتنی بر قرارداد و تامین مالی مبتنی بر زنجیره ارزش استفاده می کنند که اشتغال شان قطعی است و امکان جابجایی منابع وجود ندارد.

وی، درباره اصلاح نظام دست و پاگیر اداری نیز، گفت:در شورای عالی اشتغال کشور این مسأله مطرح و مصوباتی هم گذرانده شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر حذف موانع اداری و اجرایی تولید و اشتغال کشور ، گفت: در جلسه آتی شورای عالی اشتغال کشور، اقدامات صورت گرفته در خصوص رسته های اشتغالزا اعلام خواهد شد.

  • منبع خبر : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی