نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از موضع وزیر امور خارجه کشورمان در قبال لغو دیدار تیم‌های سپاهان و الاتحاد، گفت: اینکه برخی به قهرمان ملی ما جسارت کنند و وزیر خارجه ما به دنبال تکرار مسابقه فوتبال باشد، قابل قبول نیست.

به گزارش کافه‌اقتصاد به نقل از خانه ملت ؛ حسین حق وردی با اشاره به لغو دیدار فوتبال سپاهان ایران و الاتحاد در چارچوب رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، عنوان کرد: وزیر امور خارجه در این زمینه، موضع‌گیری مناسبی نداشت چراکه هنوز این قضیه مبهم بوده و علت لغو بازی برای ما به طور کامل مشخص نیست لذا نیازی به چنین اعلام موضعی نبود.

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر آنطور که گفته شده به دلیل وجود سردیس سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در محل استادیوم نقش جهان این بازی لغو شده، چرا وزیر امور خارجه کشورمان باید به این شکل اعلام موضع کند که با وزیر خارجه عربستان در حال مکالمه بوده‌ام و ما راضی به تکرار این بازی هستیم.

وی تصریح کرد: این موضوع باید روشنگری شود و مواضع ما نیز باید به گونه‌ای باشد که آن‌ها به خودشان اجازه ندهند که به قهرمان ملی ما جسارت کنند و بعد از آن نیز ما به دنبال برگزاری مجدد بازی با طرف مقابل باشیم.

حق وردی یادآور شد: از سوی دیگر، رسانه‌های خارجی از این خبر که ایران ورزش را سیاسی کرده، اشباع شد در حالیکه رفتار سیاسی بارها در رشته‌های مختلف به ویژه فوتبال مثل حذف تیم ملی روسیه از جام جهانی رقم خورده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: موضع گیری شخص وزیر امور خارجه باید همراه با عزت باشد، حتی اگر می‌خواهیم بر مبنای مصلحت حرکت کرده باشیم، نباید عزت را فدای مصلحت کنیم. در سه گانه عزت، حکمت و مصلحت که رهبر انقلاب نیز ترسیم کرده بودند، عزت در رأس قرار داشت. حتی اگر به رابطه تازه برقرار شده با عربستان نیز خدشه‌‎ای وارد شود، بهتر از این است که در کشورمان چنین برخوردی با ما صورت گیرد.

به گزارش خانه ملت، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در واکنش به لغو دیدار سپاهان و الاتحاد گفته بود، در همان زمان من با وزیر خارجه سعودی در تماس بودم. روابط ریاض و تهران در مسیر درست خودش پیش می‌رود و ورزش نباید اهرم سیاسی در طرف هیچ کدام شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم باید برمبنای فنی نظر دهند. بین ما و سعودی این نظر وجود دارد که در زمان دیگری این بازی تکرار شود./