مرکز آمار ایران با انتشار گزارش شاخص و متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه 1402، از کاهش 1.7 درصدی تورمی بازار مسکن در این ماه و رسیدن میانگین قیمت به ۸۰.۸ میلیون تومان خبر داد.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، در شهریورماه ۱۴۰۲ تورم نقطه‌به‌نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ۷۵٫۲ درصد رسیده که شتاب آن نسبت به ماه قبل ۸٫۹ واحد درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین تورم ماهانه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه ۱٫۷- درصد بوده است؛ درحالی‌که تورم ماهانه در ماه قبل (مردادماه) منفی ۰٫۷ درصد برآورد شده بود.

در این میان، نرخ تورم سالانه مسکن تهران در یک سال منتهی به شهریور ۱۴۰۲ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۸۳٫۹ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در مردادماه، ۱٫۹ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

متوسط قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به تفکیک منطقه

در شهریورماه ۱۴۰۲ متوسط وزنی قیمت آپارتمان‌های مسکونی فروش رفته در شهر تهران ۸۰ میلیون و ۸۳۸ هزار تومان بوده و میانگین حساب آن به ۷۷ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسیده است.

در این ماه منطقه یک تهران با متوسط وزنی قیمت ۱۵۷ میلیون و ۹۵۲ هزار تومان بالاترین و منطقه ۱۸ تهران با متوسط وزنی قیمت ۴۱ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان پایین‌ترین میانگین قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

وضعیت تعداد معاملات

در شهریورماه، تعداد معاملات مسکن شهر تهران به ۳۰۰۸ مورد رسیده که نسبت به ماه قبل (۳۳۸۸ مورد) ۱۱٫۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.