رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج آزمون آموزگاری آموزش و پرورش تا ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: اعلام نتایج به این دلیل با تأخیر همراه بود که وزارت کشور بر خلاف سال‌های قبل ضرایب منطقه‌ای را با تأخیر به ما منتقل کرد.

به کزارش کافه اقتصاد؛ پورعباس رئیس سازمان سنجش  آموزش کشور در گفت‌وگو با خانه ملت   در پاسخ به این سئوال که چرا نتایج آزمون آموزگاری آموزش و پرورش اعلام نشده است، عنوان کرد: این آزمون در موعد مقرر خود برگزار شد و نتایج آزمون باید تبدیل به نمره تراز شود.

وی ادامه داد: برای اعلام نمره تراز و رتبه بندی نیازمند ضریب کشوری هستیم چراکه مناطق مختلف کشور ضریب متفاوتی بر اساس شرایط مختلف دارند که این ضرایب از وزارت کشور به ما منتقل می‌شود.

اعلام ضرایب منطقه‌ای از سوی وزارت کشور با تأخیر همراه بود

رئیس سازمان سنجش  آموزش کشور با بیان اینکه ضرایب منطقه‌‎ای هر سال به سازمان سنجش منتقل می‌شود ولی امسال با تأخیر همراه بود، افزود: این ضرایب با تأخیر هفته گذشته به ما رسید در حالیکه هر ساله این ضرایب در ابتدای سال به ما منتقل می‌شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ما در حال رتبه بندی و مشخص کردن تراز داوطلبان هستیم، چنانچه مراحل رتبه بندی و تراز داوطلبان مشخص شود، نتایج به وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی برای کنترل نهایی تحویل و نهایتا اعلام نتایج انجام خواهد شد.

نتایج آزمون آموزگاری تا قبل از توزیع دفترچه دبیری اعلام می‌‎شود

وی در پاسخ به شایعاتی مبنی بر اینکه پاسخ نتایج آزمون آموزگاری به این دلیل اعلام نمی‌شود که داوطلبان از نتایج آن با خبر نشوند و دفترچه آزمون دبیری را نیز تهیه کنند، گفت: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و نتایج آزمون آموزگاری تا قبل از توزیع دفترچه دبیری منتشر می‌شود.

پورعباس تصریح کرد: به احتمال خیلی زیاد در صورتی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد، نتایج آزمون آموزگاری تا ۱۰ روز آینده اعلام خواهد شد.

جزئیات انتشار دفترچه دبیری ظرف ۲ روز آینده اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش در خصوص زمان انتشار دفترچه آزمون دبیری نیز گفت: در این رابطه نیز جلسه‌‎ای داشتیم و هماهنگی‌ها برای اعلام روز امتحان، دوره ثبت نام و دفترچه مشاغل ظرف ۲ روز آینده با تمام جزئیات اعلام می‌‎شود./