کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارندگی در بلندی‌های زاگرس و البرز مرکزی، نسبت به بارندگی‌های سیلابی در محورهای مواصلاتی استان‌های تهران، البرز، قزوین و مرکزی هشدار داد.

به گزارش کافه‌اقتصاد؛فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز با نفوذ سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال‌غرب، غرب، سواحل دریای‌خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. بارش‌ در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا شرایط بارندگی در نوار شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز ادامه دارد. همچنین در برخی نقاط شرق و شمال‌شرق، بارش‌های پراکنده، تداوم خواهد یافت.

گودرزی نسبت به بارندگی‌های سیلابی برای برخی استان‌ها همچون تهران، البرز، قزوین و مرکزی هشدار داد و افزود: شرایط بارندگی‌های شدید در استان‌های نامبرده سبب اختلال در سفرهای بین‌شهری و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود.

وی توضیح داد: امروز در غرب، شمال‌غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور، وزش بادهای شدید و بلندشدن گردوخاک پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، تهران امروز رگبار و رعدوبرق و وزش باد دارد. بیشینه دمای پایتخت به ۲۳ درجه بالای صفر می‌رسد.