بر اساس آخرین آمار رنگ‌بندی کرونایی در کشور، اکنون ۲۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۷ شهرستان در وضعیت نارنجی،  ۲۲۲ شهرستان در وضعیت زرد و  ۱۱۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش کافه اقتصاد ، بر اساس نقشه جدید رنگ‌بندی کرونا که از سوی اپلیکیشن ماسک منتشر شده است و از  ۲۲ آبان ماه اعمال می‌شود، شهرستان‌های قرمز کرونایی از ۳۳ شهر به ۲۲ شهر کاهش یافته و  شهرهای اصفهان، شیراز، همدان و بجنورد در وضعیت زرد و بوشهر و زاهدان در وضعیت آبی قرار گرفتند.

شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز هستند شامل جلفا، مرند (آذربایجان شرقی)، اشنویه، پلدشت، پیرانشهر، چایپاره، سردشت، شوط (آذربایجان غربی)، بیرجند، طبس، قائنات (خراسان جنوبی)، بردسکن، خلیل آباد، کاشمر (خراسان رضوی)، گرمه (خراسان شمالی)، دامغان (سمنان)، زابل (سیستان و بلوچستان)، استهبان، جهرم، سرچهان، ممسنی (فارس)، بانه (کردستان)، زرند، شهربابک (کرمان)، خاتم، مهریز (یزد)، هستند.

باتوجه به اینکه وضعیت قرمز از بعضی مناطق به شهرهای همجوار در حال گسترش است ، اعمال محدودیت‌های شدید در شهرهای قرمز کنونی برای کاهش آمار ابتلا و فوت، درگیرشدن شهرهای همجوار و پیشگیری از شروع موج ششم کرونا بسیار ضروری است.

بر اساس آخرین آمار رنگ‌بندی کرونایی در کشور، اکنون ۲۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۷ شهرستان در وضعیت نارنجی،  ۲۲۲ شهرستان در وضعیت زرد و  ۱۱۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش کافه اقتصاد  از وبدا ، طبق آخرین آمار از دیروز تا امروز ۲۱ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۳۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۵۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۲۷ هزار و ۲۶۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۷ هزار و ۹۱۸ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۵ میلیون ۶۷۰ هزار و ۶۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سه هزار و ۵۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۶ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۱۳۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون :

  • ۵۵ میلیون و ۵۱۱ هزار و ۱۲۸ نفر دُز اول
  • ۴۱ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۲۳۷ نفر دُز دوم 
  • ۳۹۸ هزار و ۸۸۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند
  • مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۷ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۲۴۶ دُز رسید.