وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مشترک وزرای فرهنگ و اقتصاد درباره تبیین شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» که سه شنبه (۷ فروردین) در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در دولت این نگاه وجود دارد که حوزه‌های فرهنگ، اقتصاد و سیاست در هم تنیده است و حوزه فرهنگ، حوزه ای پیشینی به‌شمار می‌رود.

به گزارش کافه‌اقتصاد به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی افزود: با این باور در این سلسله نشست هایی که طراحی شده، با دوستان اقتصادی گفت و گو می کنیم و در نشست مشترک با وزیر اقتصاد هم همین بحث را داشتیم که چگونه دو حوزه اقتصاد و فرهنگ را به هم نشینی هم افزا برسانیم و چگونه نیازهای متقابل را برطرف کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کار بسیار خوبی شروع شده است و امیدوار هستیم به زودی سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد را رونمایی کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه اقدامات اجرایی _ عملیاتی در دستور کار قرار دارد نه مسایل کلی غیرقابل اجرا در حد صحبت، گفت: در دولت مردمی بنا بر اجراست تا سخن گفتن صرف و نداشتن عمل، (که خیلی اوقات از این محل آسیب هایی وارد می شود) انشاالله با همکاری و تعامل نزدیک این فرصت مغتنم را در اختیار ارتقای فرهنگی و تمدنی جامعه رقم بزنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شورای راهبردی فرهنگی در وزارت اقتصاد نیز با همین نگاه ایجاد شده است و دو حوزه اقتصادی و فرهنگی را از هم جدا نمی دانیم.

وی افزود: در حوزه فرهنگ یکی از اولویت های اصلی اقتصاد فرهنگ و هنر است؛ در همین راستا سند اجرایی با کارنامه دوساله و افق دو سال آینده داریم، در حوزه اقتصاد هم شرایط به همین نحو است هر فعل اقتصادی و اتفاق عمرانی و صنعتی نیازمند انضمام نگاه فرهنگی است که انشاالله دوستان با چنین شورایی که در وزارت اقتصاد است و دوستان فعال در حوزه فرهنگ این کار را به ثمر برسانند.