سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش شدت بارش ها در برخی استان های شمال غرب کشور خبر داد و اعلام کرد: از سه شنبه تا پنجشنبه بارش ها سبب سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های این مناطق می شود.

بر اساس هشدار سازمان هواشناسی، بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت سه شنبه استان های اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را فرا می گیرد.

این شرایط روز چهارشنبه در گیلان، اردبیل و نیمه شمالی استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و روز پنجشنبه در اردبیل و گیلان تکرار می شود.

اثر مخاطره آمیز این شرایط «سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی» است.

توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه نسبت به «پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی» اقدام شود

  • منبع خبر : وزارت راه و شهرسازی