در هفته گذشته بورس تهران وضعیت مطلوبی را با لیدری گروه خودرویی داشت در حالی که تا قبل از آن افتی غیر‌منتظره را شاهد بود ، خبر ازادسازی قیمت خودرو باعث چرخش روند بازار شد

 به گزارش کافه اقتصاد از روند تحولات بازار سرمایه ، در هفته گذشته بورس تهران وضعیت مطلوبی را با لیدری گروه خودرویی داشت در حالی که تا قبل از آن افتی غیر‌منتظره را شاهد بود ، خبر ازادسازی قیمت خودرو باعث چرخش روند بازار شد .

گروه خودرویی حدود ۲۰ درصد در دو هفته اخیر بازدهی مثبت داشتند  و در اخرین روز معاملاتی هفته گذشته نمادهای خودرو و خساپا به دلیل افشای اطلاعات گروه الف (افزایش نرخ قسمت خودرو) بسته شدند و هفته ایی بهتر برای گروه خورویی را نوید میدادند.

اما خبر ناگهانی لغو افزایش قیمت خودرو تمام پیشبینی ها را برهم زد، قاعدتا گروه خودوریی تحت تاثیر این خبر با جو منفی شروع به اغاز هفته معاملاتی خود خواهند کرد.

آن سوی بازار با توجه به افزایش قیمت دلارشاهد ورود پول به صنایع پتروشیمی پالایشی و فلزی خواهیم بود، همچنین افزایش قیمت نفت و فلزات اساسی میتواند لیدری بازار سرمابه را از گروه خودرویی به پالایشی و فلزی منتقل کند.

بررسی از منظر تکنیکال (کوتاه مدت):

شاخص کل در حال حاضر بر روی عدد ۱۴۵۸ قرار دارد و در نزدیکی مقاومت ۱۴۸۵ است ، انتظار افزایش عرضه و حتی اصلاح در این محدود وجود دارد .

همچنین در این هفته تاثیر قیمت دلار تعیین کننده ادامه مسیر در روند تحولات شاخص کل خواهد بود. در صورت اصلاح محدوده ۱۳۸۰ حمایت استاتیک شاخص کل خواهد بود و اتنظار برگشت قیمت ها را از این ناحیه داریم.

  • نویسنده : سپیده منصوری