هم اکنون کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها تا صبح امروز پنجشنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.

با حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها محدود خواهد شد، همچنین با توجه به افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش نسبی غلظت آلاینده ازن سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.

افزایش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی پنجشنبه تاحدودی سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود و کاهش تردد خودروها در صبح روز تعطیل سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق خواهد شد.

همچنین عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه براین احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما در ساعات بعدازظهر دور از انتظار نخواهد بود.

عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت موجب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازون» با میانگین ۱۴۳ بود و کیفیت هوای پایتخت دروضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین  ۱۰۲ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا “پاک”، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا “قابل قبول(سالم) یا متوسط”، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا “ناسالم برای گروه‌های حساس”، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا “ناسالم برای همه گروه‌ها”، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا “بسیار ناسالم” و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا “خطرناک” است.

  • منبع خبر : ایسنا