وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ اپراتوری به بهانه افزایش دو درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورها، بدون هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حق افزایش تعرفه را ندارد.

عیسی زارع‌پور در حاشیه بازدید از سومین کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات با محوریت توسعه زیر ساخت های FTTX که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به افزایش دو درصدی حق‌السهم دولت از اپراتورها که در بودجه سال ۱۴۰۱ آماده و اعتراض اپراتورها که این موضوع منجر به افزایش هزینه‌های آنها می‌شود، گفت: هیچ‌کس به بهانه این دو درصد حق افزایش تعرفه را ندارد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تعرفه را اعلام می‌کند و متناسب با آن، حق افزایش یا تغییر تعرفه دارند. تعرفه‌ها طبق روال معمول اصلاح می‌شود و ما از شورای نگهبان پیگیری می‌کنیم که این دو درصد هم حذف شود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم به دنبال راه‌اندازی یک شبکه پرسرعت و باکیفیت در سراسر کشور هستیم، افزود: تنها راه این کار، توسعه شبکه فیبر نوری است. ما باید فیبر نوری را تا در منازل و کسب‌وکارها برسانیم، کار بسیار سختی در پیش داریم اما خود را برای این کار آماده کردیم. تولیدکنندگان تجهیزات لازم برای این کار در نمایشگاه امروز حضور داشتند و گفتند که نیاز به حمایت داریم. بزرگ‌ترین حمایت از آنها، بازارسازی برای آنهاست. وقتی نهضت راه‌اندازی فیبر راه بیفتد، خودبه‌خود چرخ این صنعت به حرکت در می‌آید.