نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حفظ اقتدار نظام اسلامی در گرو تلاش مضاعف است، گفت: امروزه هیچ بهانه‌ای برای کار نکردن در کشور وجود ندارد.

به گزارش کافه اقتصاد از خانه ملت، نشست هم‌اندیشی و جمع‌بندی سفر نظارتی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه، یکم آذر ماه) در سالن جلسات فرمانداری شهرستان لامرد با حضور نمایندگان قوه مقننه و مسئولان اجرایی کشوری و استانی برگزار شد.

علی نیکزاد در این نشست ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیجی کسی است که هر آنچه برای خود نمی‌پسندد برای دیگران نیز نمی‌پسندد؛ بر این اساس در رفتار، کردار و اعمالمان باید خداوند را ناظر و حاضر بدانیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مقطع زمانی در کشور برخی می‌خواستند سال ۲۰۱۹ را در تهران جشن کریسمس بگیرند لذا نظام را به ناکارآمدی متهم می کردند و در این راستا اقدام به تبلیغ کرده بودند اما اتفاقاتی رخ داد؛ ابتدا در قوه قضائیه تحولاتی رقم خورد و به برکت خون شهید سلیمانی مجلس انقلابی شکل گرفت که رهبر انقلاب دو بار بر این امر تأکید کردند. همچنین پس از این که رهبر انقلاب مطالبی را فرمودند، دولت مکتبی و جوان روی کار آمد لذا هم اکنون هیچ بهانه‌ای جهت کار نکردن برای مردم وجود ندارد.

وی ادامه داد: هرگاه در حوزه انتخابیه به میان مردم می روم، شرم می‌کنم؛ در واقع جوانانی مراجعه می‌کنند که به دانشگاه رفته و تحصیل کرده‌اند اما کار ندارند لذا باید با تلاش مضاعف اقداماتی انجام دهیم که اقتدار نظام حفظ شود.

نیکزاد با اشاره به سفر نظارتی به شهرستان‌های لامرد و مهر بیان کرد: مشکلات و نیازهای اولویت‌دار این دو شهرستان از سوی موسوی نماینده مردم این حوزه انتخابیه احصاء و مطرح شد که آنها را بررسی کردیم؛ در واقع ما به این منطقه نیامده‌ایم که در مورد موضوع استان و مسئله اجرایی استان دخالت کنیم.

نایب رئیس قوه مقننه تصریح کرد: همگان می‌دانند ۹۳۷ هزار میلیارد تومان سقف نخست بودجه ۱۴۰۰ است که  پیش‌بینی شده و اگر این امر محقق شود بخش دوم هزار و ۲۷۷ هزار میلیارد تومان است؛ ۱۰ درصد از این بودجه در اختیار استان ها و ۹۰ درصد آن در اختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها قرار دارد بنابراین در نشست امروز باید تلاش کنیم گره‌های مردم را باز کنیم.

 وی اظهار کرد: هزار و ۴۶۰ روز به عنوان وزیر فعالیت کردم و ۳۶۰ سفر رفتم لذا می‌توان اذعان کرد به اندازه انگشتان یک دست مصوباتم بر روی زمین نمانده زیرا قبل از سفر موضوعات را بررسی کردم.

  • منبع خبر : خبرگزاری خانه ملت