کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی و آغاز بارندگی‌ در غالب مناطق کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور برای مناطق غرب، شمال‌غرب، غرب سواحل شمال، جنوب‌غرب، دامنه و ارتفاعات البرز غربی و بتدریج ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از استان‌های فارس، بوشهر، جزایر شمال خلیج‌فارس، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید، پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: شدت بارش‌ها امروز برای استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه و کردستان است. فردا فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب‌غرب، استان‌های بوشهر، فارس، غرب و جنوب اصفهان، کرمان، یزد، هرمزگان و جزایر واقع در خلیج‌فارس و تنگه هرمز است.

نقشینه توضیح داد: امروز برای مناطقی از استان‌های ساحلی شمال، بارش پراکنده رخ می‌دهد. جمعه در شمال‌غرب، جنوب‌غرب، غرب، استان‌های ساحلی خزر، جنوب، جنوب‌شرق، شرق و نیمه جنوبی خراسان رضوی، رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، شنبه، بخش‌هایی از سواحل شرقی دریای خزر، شمال‌شرق، شرق، ارتفاعات کرمان و جزایر تنگه‌هرمز، بارش پراکنده دارند. یکشنبه، بیشتر مناطق کشور جوی آرام دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: جمعه برای دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق و شمال غرب، وزش باد شدید پیش‌بینی‌ می‌شود و احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد.

نقشینه افزود: امروز دریای خزر، مرکز و غرب خلیج‌فارس و فردا نیز خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز و نواحی غربی دریای‌عمان مواج و متلاطم می‌شود. جمعه مجددا دریای‌خزر مواج خواهد شد.

وی گفت: برای تهران امروز هوا غبارآلود است. بعدازظهر فردا وزش باد در پایتخت پیش‌بینی شده است و جمعه وزش باد به ویژه در مناطق جنوبی شدت خواهد یافت. برای ارتفاعات تهران در روز جمعه احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، بیشینه دمای تهران امروز ۲۱ و شنبه ۲۰ درجه می‌شود و کمینه دمای پایتخت نیز امروز ۱۲ درجه بالای صفر ثبت شد.

  • منبع خبر : راه وشهرسازی