کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت:سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود.
به گزارش کافه اقتصاد از وزارت راه و شهرسازی؛  فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی از وزش باد و خیزش گرد و خاک در جنوب غرب کشور خبر داد و گفت: از روز پنجشنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود.
وی با بیان اینکه از پنجشنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود، افزود: در مناطقی از غرب، شمال غرب، ارتفاعات البرز و قزوین بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در نوار غربی آذربایجان و کردستان بارش‌ها شدیدتر خواهد بود، گفت: برای بعداز ظهر روز پنجشنبه، در جنوب غرب کشور وزش باد‌های شدید همراه با خیزش گردو خاک را پیش بینی می‌کنیم و روز جمعه، اما گستره بارش‌ها علاوه بر شمال غرب و غرب کشور، مناطقی از جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مثل قزوین، البرز و تهران را دربرمی‌گیرد.
گودرزی ادامه داد: با شمالی شدن جریانات بر دریای خزر بارش باران را برای استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌کنیم؛ برای روز شنبه، اما به تدریج از میزان بارش‌ها در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاسته می‌شود، اما گستره فعالیت این سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب و نیمه شمالی استان فارس و بوشهر، کرمان، اصفهان، یزد، مناطق خراسان‌ها و سواحل شمالی کشور روند افزایشی دارد و در این مناطق شاهد بارندگی هستیم.
وی از ادامه‌دار بودن بارش‌ها تا ابتدای هفته آینده خبر داد و گفت: از روز جمعه تا روز یکشنبه هفته آتی در اغلب مناطق کشور خصوصا در نیمه شمالی به طرز محسوسی هوا سردتر می‌شود؛ آسمان تهران امروز و پنجشنبه ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و از فردا شب شرایط پایتخت برای بارندگی مهیا می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور افزود: صبح امروز در ایستگاه مهرآباد کمینه دمای هوا چهار درجه بالای صفر شد.