کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه خبر داد و گفت: امروز سامانه بارشی در نیمه شرقی و مناطقی از مرکز کشور فعال است.

به گزارش کافه‌اقتصاد؛کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی و آب و هوای امروز پنجشنبه دهم اسفند ماه را تشریح کرد و گفت: امروز سامانه بارشی در نیمه شرقی و مناطقی از مرکز کشور فعال است و سبب بارش باران و برف در این مناطق می‌شود.

به گفته رفیعی، شدت بارش در جنوب استان‌ سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان است و در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد اما در شرق خراسان رضوی بارش برف ادامه دارد. این سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود.

کارشناس هواشناسی یادآور شد: از روز یکشنبه سامانه بارشی بعدی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی در غرب، جنوب غرب و برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده برف و باران داریم.

وی افزود: دوشنبه با عبور این موج از روی نیمه جنوبی کشور در غرب، جنوب غرب، مناطقی از مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق رگبار باران و در ارتفاعات بارش برف رخ می‌دهد.

رفیعی یادآور شد: روز سه‌شنبه در شرق استان‌هایی مثل کرمان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارندگی داریم و از بعد از ظهر سه‌شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

به گفته کارشناس هواشناسی امروز و فردا هوای سرد ماندگار است اما از روز شنبه هفته آینده تا پایان هفته به تدریج روند افزایش نسبی دما را خواهیم داشت.

رفیعی گفت: در تهران هم بارش پراکنده و خفیف و در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی می‌شود و بیشینه دما به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد.