کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز سه شنبه خبر داد.

امین حسین نقشینه با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی روز یکشنبه هشتم بهمن ماه اظهار کرد: سامانه بارشی امروز برای سواحل دریای خزر، شمال شرق و مناطقی از دامنه‌های زاگرس در استان‌های لرستان، همدان، مرکزی، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان‌جنوبی، مناطق جنوبی کرمان، سیستان و بلوچستان و غرب هرمزگان فعالیت می‌کند.

وی افزود: مقدار بارندگی در مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی، همچنین شمال خراسان رضوی از شدت بیشتری برخوردار است.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این سامانه اواخر وقت امروز از شرق کشور خارج می‌شود و فردا بارش‌ها در سواحل شمالی، خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی تداوم می‌یابد. البته سایر مناطق کشور فردا آسمانی صاف همراه با وزش باد خواهند داشت و شدت بارندگی‌ها در غرب گیلان و شرق اردبیل بیشتر می‌شود.

نقشینه از ورود سامانه بارشی به کشور از شمال غرب خبر داد و گفت: بارش برف و باران در شمال غرب، دامنه جنوبی البرز و نیمه غربی سواحل دریای خزر و خراسان رضوی در پی دارد.

وی با اشاره به پیش‌بینی آب و هوایی استان تهران بیان کرد: امروز وزش باد، شدید و امشب کاهش محسوس دما رخ می‌دهد. همچنین آخر هفته در بعضی ساعات، بارش باران و در مناطق شمالی استان بارش برف رخ می‌دهد.

بیشینه دمای تهران در ایستگاه مهرآباد برای امروز و فردا ۸ درجه پیش‌بینی شده است و سه شنبه ۷، چهارشنبه ۵ و پنجشنبه ۴ درجه می‌شود. همچنین کمینه دما امروز در تهران به ۳ درجه رسید.