نخستین گروه از زائران ایرانی حج تمتع 1402 امروز چهارشنبه سوم خرداد ماه در میان استقبال با گل و گلاب وارد مدینه النبی (ص) شدند.

به گزارش کافه اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ نخستین کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۲ بامداد امروز(۳ خرداد) از فرودگاه‌ امام خمینی(ره) وارد مدینه منوره شدند.
زائران کشورمان در بدو ورود در فرودگاه مدینه با گل و گلاب مورد استقبال قرار گرفتند و سپس راهی هتل‌های خود شدند و در محل اسکان خود نیز با گل، شیرینی و خرما استقبال شدند.
در این مراسم استقبال مسئول ستاد مدینه منوره و جمعی از نیروهای ستاد و مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان به زائران کشورمان خوش آمد گفته و آرزوی سفری توام با سلامت و معنویت راکردند.
زائران ایرانی در مدت اقامات در مدینه منوره به زیارت مرقد مطهر پیامبر اکرم(ص) و ائمه بقیع مشرف می شوند و از فیوضات معنوی در شهر رسول الله بهره مند می گردند.
گفتنی است در حج پیش رو ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر کشورمان در قالب کاروان های مدینه قبل ومدینه بعد عازم سرزمین وحی می‌شوند و در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه اقامت می‌کنند.
در موسم حج تمتع امسال عملیات نقل و انتقال هوایی با حدود ۳۸۷ پرواز انجام می گیرد که سهم نقل و انتقال فرودگاه مدینه ۲۲۵ پرواز و فرودگاه جده ۱۶۲ پرواز می باشد که این معادل ۵۸ درصد پروازهای رفت و برگشت درفرودگاه مدینه و ۴۲ درصد در فرودگاه جده است.