حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر نوروزی وارد پهنه فرهنگی استان اصفهان شدند.

سخنگوی ستاد خدمات سفر استان اصفهان گفت: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا سوم فروردین ۱۴۰۳، ۳ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۷۵۵ نفر گردشگر از چهار سمت استان به پهنه فرهنگی این استان شدند.
شهرام امیری افزود: در این مدت، از این تعداد مسافر حدود ۶۴۰ هزار گردشگر نوروزی به مدت یک شب اقامت در مراکز اقامتی اصفهان اسکان داشتند و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هم از جاذبه‌های گردشگری استان دیدن کردند.
وی گفت: مجموعه جهانی میدان امام اصفهان با ۱۵۰ هزار گردشگر نوروزی در صدر بازدید‌های مسافران نوروزی قرار گرفت و پس از آن مجموعه جهانی باغ فین کاشان با ۸۰ هزار مسافر و کاخ موزه چهلستون هم با ۵۵ هزار گردشگر در رتبه‌های بعدی بازدید گردشگران قرار گرفته است.
شهرام امیری افزود: ظرفیت اسکان شبانه در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل‌های سنتی، مهمانپذیر‌ها خانه‌های مسافران مراکز اسکان شهرداری و آموزش و پرورش اصفهان ۲۸۰ هزار نفر است.
وی گفت: ۹۰۰ مجموعه گردشگری در استان اصفهان وابسته به میراث فرهنگی میزبان مسافران و هفت هزار کلاس درس و شهرداری باغ فدک هم از دیگر اقامتگاه‌های استان برای پذیرش گردشگر نوروزی در ایام نوروز است.
استان اصفهان مرکز گردشگری محورارتباطی ۱۰ استان کشور قرار دادو گردشگران بسیاری از سراسر کشور از جاذبه‌های این استان بازدید می‌کنند.

  • منبع خبر : صدا وسیما