وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: محور فعالیت ها در دور جدید وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات است و در یک کلام اگر بخواهم بگویم، وزارت ما وزارت توسعه شبکه ملی اطلاعات خواهد بود.

به گزارش کافه اقتصاد از خانه ملت، عیسی زارع پور در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیر ساخت فضای مجازی کشور یکی از مهم ترین و راهبردی ترین طرح هایی است که باید به سرعت اجرایی شود البته با وجود همه زحماتی که در گذشته کشیده شده وضعیت مطلوبی در این حوزه نداریم.

وی افزود: بیش از ۱۰ سال است که شبکه ملی اطلاعات در کشور مطرح است اما به تازگی سال گذشته و در شهریور ماه شورای عالی فضای مجازی تکلیف دستگاه ها را در تحقق شبکه ملی اطلاعات مشخص کرد و بنده نیز پیش تر اعلام کردم که برای تحقق برنامه های خود در چارچوب شبکه ملی اطلاعات و تکالیف قانونی خود برنامه های مدونی دارم.

زارع پور تصریح کرد: محور فعالیت ها در دور جدید وزارت ارتباطات شبکه ملی اطلاعات است و در یک کلام اگر بخواهم بگویم وزارت ما وزارت توسعه شبکه ملی اطلاعات خواهد بود و همه بخش های این وزارتخانه باید نقش و وظایف خود را در تحقق این شبکه ببینند و همان طور که از روز اول عرض کردم مسئولیت این کار برعهده من خواهد بود و برای آن ساز وکار پیش بینی کرده ام و شورایی تحت عنوان شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ پروژه بزرگ ذیل شبکه ملی اطلاعات و پیش بینی های شورای عالی فضای مجازی تعریف شده است، گفت: شبکه ملی اطلاعات یکی از الزامات امروز کشور است و بحث بسیار مهمی است که متاسفانه دو هیولا از آن در این سال ها ساخته شده است یک هیولا برای مسئولین و یک هیولا برای مردم. عده ای می گویند که این قابل تحقق نیست و امری دست نیافتنی است و دومین غولی که برای مردم از آن ساخته شده است می گویند اگر این شبکه راه اندازی شود اینترنت محدود می شود و دسترسی های مردم کم خواهد شد در حالی که به هیچ وجه این طور نیست.

  • منبع خبر : خبرگزاری خانه ملت