وزیر فرهنگ گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل مشکلات هنرمندان برنامه های متنوعی دارد که بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها عملیاتی شده است.

به گزارش کافه‌اقتصاد به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان بوشهر با بیان این مطلب افزود: قبول داریم نارسایی‌های جدی در حوزهای مختلف وجود دارد و این مشکلات تنها با دست فعالان حوزه فرهنگ و هنر حل می شود.

وی تاکید کرد: دولت و ادارت استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقش حمایتی و نظارتی دارند و تلاش ‌می‌کنند فعالیت‌‌های حوزه فرهنگ و هنر را بیش از پیش گسترش دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این راستا از ۵۸ دفتر سینمای جوان شماره حساب گرفته شده تا به هر کدام از آنها سه تا ۶ میلیارد تومان برای تجهیز کمک شود که مجموع این کمک‌ها به ۱۸۰ میلیارد تومان می‌رسد.

اسماعیلی ادامه داد: به زودی نیز به هرکدام از انجمن های سینمای جوان چهار تا ۱۰ میلیارد تومان اختصاص داده می شود.

وی تصریح کرد: درباره با فعالیت موسسه های قرآنی نیز تلاش می‌شود مشکلات این موسسه‌ها به نحو مطلوبی حل شود.

اسماعیلی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید ظرفیت های خود را در اختیار گروه‌های هنری قرار دهند و با دریافت مجوزهای مورد نیاز شرایط برای ثبات و قوام فعالیت آنان فراهم شود.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طرح‌های خود تلاش می کند فعالیت‌های منجر به راه اندازی موسسه‌های فرهنگی و هنری گسترش یابد.

اسماعیلی گفت: تاکنون ۱۰۰ هزار نفر در طرح آموزش رایگان فرهنگ و هنر در پوشش دوره‌های آموزشی قرار گرفتند و کارهای مربوط به این افراد به خوبی پیش می‌رود.

وی افزود: همچنین برای حمایت موثر از طرح های اثربخش به صورت ویژه استقبال می‌شود.

گفتنی است، هنرمندان بوشهر در این نشست از مشکلاتی که در حوزه تعزیه، موسیقی، آموزشگاه‌‌ها و موسسات فرهنگی هنری، هنرهای تجسمی، سینما، مد و لباس و کمبودهای زیرساخت‌های فرهنگی هنری استان وجود دارد، صحبت و خواهان حمایت جدی از جامعه فرهنگ و هنر استان بوشهر شدند.