وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما از نیت و اراده لازم برای عادی‌سازی روابط با عربستان برخوردار هستیم، گفت: البته فکر می‌کنیم که طرف سعودی هنوز از آمادگی لازم برای بازگشت روابط دو کشور به حالت طبیعی و عادی برخوردار نیست.

حسین امیرعبداللهیان جمعه شب در سفر خود به لبنان در یک نشست مطبوعاتی با حضور خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با روابط ایران و عربستان  تصریح کرد:
ما تاکنون پنج دور گفت‌وگوی مهم با عربستان در بغداد داشته‌ایم و  در اجلاس بغداد ۲ در اردن نیز  گفت‌وگوی کوتاهی با وزیر خارجه عربستان داشتم و بین دو طرف این اتفاق نظر وجود داشت که گفت و گوها بین دو کشور ادامه پیدا کند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آمادگی داریم که روابط تهران و ریاض به حالت طبیعی بازگردد، خاطر نشان کرد: در  گام اول باید سرکنسولگری دو کشور در جده  و مشهد بازگشایی شود تا  تسهیلات لازم کنسولی به اتباع دو کشور جهت سفر و دیگر مسائل کنسولی ارائه شود.

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم که طرف سعودی هنوز از آمادگی لازم برای بازگشت روابط دو کشور به حالت طبیعی و عادی خود برخوردار نیست افزود: ما از نیت و اراده لازم برای عادی سازی روابط با عربستان برخورداریم  و اگر جدیت به معنای واقعی در طرف سعودی  مشاهده شود، بازگشت روابط دو کشور به حالت طبیعی قابل تحقق است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: تاکنون گفت‌وگوهای دو کشور در بغداد رو به جلو بوده است.

 

  • منبع خبر : ایسنا