عین الهی گفت: در صورتی که تولیدات داخلی نیاز کشور را برطرف نکند، چون سلامت مردم برای ما مهم است، مجبور به واردات هستیم و تا آخر این هفته ۶ میلیون دُز آنتی‌بیوتیک وارد کشور می‌شود.

وزیر بهداشت پس از قرائت گزارش کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در خصوص طرح دارویار اظهار داشت: هدف اصلی در این وزارتخانه پوشش کامل خدمات بهداشتی و درمانی با نگاه عدالت محور و مبارزه با هرگونه فساد و رانت و تعارض منافع است. ما در کنترل بیماری کرونا یکی از کشور‌های موفق در منطقه بودیم. اثرات عواملی مانند تحریم‌های ناجوانمردانه در تامین دارو‌های کشور را باید در نظر بگیریم. با این وجود و علیرغم تحریم‌های ناجوانمردانه، تلاش‌های شرکت‌های دارویی و دانشگاه‌ها و دانشمندان بوده که ما توانستیم اقدامات را انجام دهیم.

وزیر بهداشت همچنین گفت: شیوع آنفلوآنزا در این زمان از سال غیر قابل پیش بینی است. طی هفت ماه اخیر به اندازه ۱۲ ماه سال گذشته آنتی بیوتیک تولید شده و به تولیدکننده‌های دارو گفتیم که سه برابر سال گذشته تولید انجام دهند.

وی افزود: رفع مشکلات بخش تامین مالی شرکت‌های دارویی و تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های فعال دراین بخش را انجام دادیم و همه تسهیلات و امکاناتی که می‌توانستیم برای تولید داخلی انجام دهیم را انجام دادیم. در این چند ماه تقریباً در تمام داروخانه‌های کشور حداقل یک بار نظارت صورت گرفت که با متخلفان هم قطعاً برخورد می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: در صورتی که تولیدات داخلی نیاز کشور را برطرف نکند، برای اینکه سلامت مردم برای ما مهم است، با عرض شرمندگی مجبور به واردات هستیم و تا آخر این هفته شش میلیون دُز آنتی‌بیوتیک مورد نیاز کشور وارد می‌شود و تا هفته آینده به طور کلی مشکل ما در مورد آنتی‌بیوتیک و سرم حل می‌شود و هر دارویی که تولیدات داخلی نتوانند مشکلات مردم را حل کند، ما موظف به واردات هستیم.

  • منبع خبر : صدا وسیما