رستم قاسمی بعد از ظهر امروز و در آستانه هشتمین سفر استانی رییس جمهور ، جهت بررسی و بازدید از طرح ها و پروژه های در دست اجرای حوزه راه و شهرسازی وارد استان اردبیل شد

به گزارش کافه اقتصاد ، رستم قاسمی در هشتمین سفر استانی هیئت دولت در بدو ورود به فرودگاه اردبیل افزود: از دیروز ثبت‌نام متقاضیان مسکن در قالب طرح جهش تولید مسکن آغاز شده و تا این لحظه بخشی از متقاضیان با ورود به سامانه ثمن ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه یک ماه فرصت ثبت‌نام در این سامانه برای متقاضیان واجد شرایط وجود دارد، تصریح کرد: دولت سیزدهم با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی تلاش خواهد کرد تا کمبود و کسری مسکن را در سطح کشور جبران کرده و به نوعی به تقویت تأمین سرپناه کمک کند.

وزیر راه و شهرسازی نظارت مستقیم رئیس جمهور و وزارت راه و شهرسازی را در تحقق اهداف توسعه‌ای در این زمینه یادآور شد و گفت: بخشی از این واحد‌های مسکونی توسط بخش خصوصی و بخشی نیز توسط دولت اعم از راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در مناطق شهری و روستایی احداث و تحویل افراد واجد شرایط می‌شود.

قاسمی از افراد فاقد سرپناه و نیازمند مسکن خواست تا بدون دغدغه در این طرح ثبت‌نام کنند تا امکان ساخت و تأمین مسکن برای آن‌ها با شرایط ویژه فراهم آید.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا با تغییر و اصلاح در محدودیت‌های گذشته، همه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن را نیز در قالب این طرح مورد حمایت قرار دهیم تا هم از جهت آورده و هم تسهیلات پرداختی به بخش‌های مختلف جامعه کمک شود.

قاسمی خاطر نشان کرد: هنوز افزایش پرداخت تسهیلات در حوزه مسکن به ۴۵۰ میلیون تومان قطعی نشده، ولی سعی بر این است تا با همراهی سازندگان این پرداخت تسهیلات برای گروه‌های مختلف در نظر گرفته شود.

وی شرایط استثنایی برای مجردها، معلولان جسمی، حرکتی و نخبگان را در بهره‌مندی از مزایای این طرح یادآور شد و بیان کرد: تلاش بر این است تا در بهترین شرایط این طرح اجرایی و متقاضیان واقعی از مزایای مسکن استفاده کنند.

 

 

به گزارش کافه اقتصاد، وزیر راه و شهرسازی بعد از ورود به اردبیل با حضور در دفتر آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اردبیل با وی دیدار و گفت و گو کرد . وزیر راه و شهرسازی در این دیدار از ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن طرح جهش ملی در استان اردبیل خبر داد.

رستم قاسمی در این دیدار اظهار کرد: در هشتمین سفر استانی رئیس جمهوری مصوبات خوبی در ارتباط با مسکن و حوزه راه تصویب خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت مسکن مورد نیاز مردم را تامین می کند، افزود : براساس برنامه رئیس جمهوری مبنی بر ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال و اجرای قانون جهش تولید مسکن اقدامات لازم انجام شده است.

او ادامه داد : برای آغاز کار ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی را در دستور کار قرار داده‌ایم و تفاهمنامه تعدادی از آنها با بنیاد مسکن، صندوق تعاون، وزارت راه و تعاون و بسیج امضا شده است.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل هم در این دیدار خواستار تحقق مطالبات مردم استان اردبیل از بابت تکمیل راه آهن اردبیل-میانه و اتصال آن به پارس آباد مغان شد.

وی افزود : راه آهن اردبیل پیشرفت خوبی در سال‌های اخیر داشته و انتظار داریم این پروژه سال آینده به اتمام برسد. مطالعات اولیه برای اتصال راه آهن به پارس‌آباد در حال نهایی شدن بوده و ضروری است با تامین اعتبارات لازم عملیات اجرایی آن شروع شود.

امام جمعه اردبیل بیان کرد : در حوزه مسکن هم مشکلات عدیده ای وجود دارد که انتظار است دولت نسبت به رفع این شملات اقدام کند.

سید حسن عاملی وضعیت راه‌های روستایی را نگران کننده دانست و گفت: جاده‌های منطقه مغان به خاطر ازدیاد تصادف مشهور به قتلگاه شده است بخصوص جاده‌های روستایی که وضعیت نامطلوبی دارند.

 

 

برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل

آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰۰ واحد طرح جهش تولید و تامین مسکن ،حضور در مراسم بهره برداری از مجتمع آموزشی حیات طیبه، بازدید از مجتمع مسکونی در حال احداث اندیشه یک، بازدید از بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی مرحوم نجف زاده اردبیل، بازدید از احداث تونل شمالی حیران، بازدید از شهرک خصوصی آرتا،شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان نمین، بازدید ازآخرین وضعیت  ایستگاه راه آهن اردبیل، بازدید از احداث باند دوم اردبیل – سرچم، بازدید از روند ریل گذاری راه آهن اردبیل – میانه از جمله برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان اردبیل است.