وزیر کشور با بیان اینکه شرایط در هر ۶ مرز غربی کشور مطلوب است؛ گفت: تاکنون حدود ۳ میلیون نفر از کشور خارج شده‌اند و روند بازگشت زائران هم به نحو مطلوبی در حال انجام است.

به گزارش کافه اقتصاد از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی که از صبح سه شنبه برای نظارت بر آخرین روند تردد زائران اربعین به مرز شلمچه در استان خوزستان سفر کرده است، در ارتباط زنده  تلویزیونی افزود: شرایط در هر ۶ مرز  کشور برای تردد زائران حسینی مطلوب است و کار به صورت روان انجام می شود.
وی ادامه داد: تاکنون حدود سه میلیون نفر از کشور خارج شده‌اند و یک میلیون و ۴۵۰ هزار زائر هم به ایران بازگشته اند.
وزیر کشور تصریح کرد: زیرساخت های خوبی در مرزهای کشور ایجاد شده و فضای معنوی خوبی حاکم است. موکب ها در حال خدمات رسانی به زائران حسینی هستند.
دکتر وحیدی تصریح کرد: اتوبوس ها برای بازگرداندن زائران آماده هستند و مشکلی برای تردد  زائران افغانستانی و پاکستانی برای عبور از مرز شلمچه وجود ندارد.
وی با تقدیر از مرزداران و موکب داران عراقی گفت: همه اینها خودشان را خادم امام حسین(ع) می دانند که بسیار ارزشمند است.
وزیر کشور در خصوص تمهیدات اتخاذ شده  برای مدیریت بازگشت زائران هم اظهار کرد: شاهد موج جدیدی برای خروج هستیم و هرچه به روزهای اربعین نزدیک می شویم، خروجی ها به سمت عراق بیشتر می شود.
دکتر وحیدی افزود: ورود به کشور هم تا امروز، به خوبی مدیریت شده و سرعت انتقال زائران بسیار خوب است. در کنار اتوبوس، حمل و نقل ریلی هم تامین شده تا مسافران را از خرمشهر به تهران، مشهد و زاهدان منتقل کند.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت حمل و نقل ریلی تا سه برابر افزایش پیدا کرده است. بخشی از انتقال زائران اربعین هم با وسیله نقلیه شخصی انجام شده است.